כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

זעם על קריקטורה אנטישמית נגד נתניהו בעיתון בריטי

בקריקטורה ב'סאנדיי טיימס' נראה נתניהו כדמות מרושעת עם אף ארוך מעל חומה שהוא בונה בעזרת דם של פלסטינים • תגובות קשות בישראל ובעולם • "קריקטורה אנטישמית בוטה"

הקריקטורה שפורסמה בעיתון הבריטי
הקריקטורה שפורסמה בעיתון הבריטי



זעם בישראל ומחאה ציבורית בבריטניה: העיתון הבריטי 'סאנדיי טיימס' פרסם אתמול קריקטורה אנטישמית בה מוצג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדמות מרושעת עם אף ארוך כפוף מעל חומה אותה הוא בונה בעזרת דם של פלסטינים, בעוד חלקים מגופם כלואים בין אבני החומה.

הקריקטורה צוירה על ידי ג'ראלד סקארף, ותחתיה הכיתוב: "הבחירות בישראל... האם 'שלום המלט' ימשך?"

שגריר ישראל בלונדון, דניאל טאוב, צפוי לפנות בימים הקרובים למערכת העיתון ולדרוש הבהרות על פרסום הקריקטורה האנטישמית. השגרירות תדרוש גם לפרסם תגובה לאיור בגיליון הבא של העיתון, היוצא-לאור מדי יום ראשון.

במקביל, החל מאתמול אחר הצהריים החלה מחאה ציבורית, בשיתוף פעולה עם השגרירות והקהילה היהודית בבריטניה, שמטרתה להפעיל לחץ על העיתון שיחזור בו מפרסום האיור הפוגעני.

בירושלים זועמים גם על תזמון הפרסום, ביום השואה הבינלאומי. גם הליגה נגד השמצה גינתה את העיתון על פרסום הקריקטורה "האנטישמית הבוטה" ודרשו התנצלות מיידית ממערכת העיתון. "ה'סאנדיי טיימס' איבד את המוסר שלו באופן ברור אם הוא מפרסם קריקטורה אנטישמית בוטה שכזו, שהיא בגדר 'עלילת דם' מודרנית נגד יהודים", אמר מנהל התחום הבינלאומי בליגה נגד השמצה, מייקל סאלברג. "אין שום דבר מעודן בדימויו של נתניהו משתמש בדם הפלסטינים לבנות חומה ש'תגן' על הישראלים. על העיתון להתבייש ולהתנצל באופן מיידי".

ממערכת ה'סאנדיי טיימס' נמסר בתגובה: "מדובר בקריקטורה חריפה טיפוסית של ג'ראלד סקארף. המערכת מאמינה כי היא אינה אנטישמית. היא מכוונת באופן ישיר למר נתניהו והפוליטיקה שלו – לא לישראל ובוודאי לא ליהודים. המערכת מגנה אנטישמיות, כפי שניתן לראות במאמר מצוין שהתפרסם היום בעניין הכחשת שואה".



הקריקטורה שפורסמה בעיתון:


קריקטורה נתניהו ה'סאנדיי טיימס' עיתון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד