כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בית משפט: שלושת בנותיו של פרידמן לא יתקבלו לסמינר

ניצחון לבעלזא: הסמינר לא חויב לקבל את שלושת בנותיו של משה אריה פרידמן • בעוד שבוע וחצי: החלטה אם לדון בערעור על הפסיקה שבניו ילמדו בבית הספר לבנות

פרידמן וילדיו. צילום: jood actueel
פרידמן וילדיו. צילום: jood actueel

בית משפט באנטוורפן שבבלגיה דחה היום (ב') את התביעה שהגיש משה אריה פרידמן נגד בית הספר 'יבנה', הכולל גם את הסמינר של חסידות בעלזא, והכריע כי אין מחובתה החוקית של הנהלת בית הספר לקבל בשלב זה את שלושת בנותיו הגדולות למוסד. מדובר בהחלטת ביניים, עד לסיומו של הליך משפטי ממושך בתביעה.

השופטת שהכריעה בתביעה היא אותה שופטת שפסקה, כי חובה על הנהלת בית הספר 'בנות ירושלים' של בעלזא להכניס את בניו הקטנים של פרידמן ללמוד עם בנות. הפעם, בניגוד לפסיקה הקודמת, הנהלת בית הספר הצטיידה בעורך דין מן השורה הראשונה, אשר נימק בהרחבה את השיקולים לאי ההסכמה לרשום את בנותיו של פרידמן בבית הספר.

השופטת חייבה את פרידמן בהוצאות משפטיות בסך 1,300 יורו.

גורמים בחסידות בעלזא אומרים בתגובה להחלטה: "ניכר שבית המשפט החל להבין עם מי יש לו עסק ואנחנו מקווים כי גם הערעור שהגשנו נגד ההחלטה ששני בניו ילמדו בבית הספר לבנות - יתקבל בשבוע הבא".

ההחלטה האם לקבל את הערעור נגד ההחלטה כי שני הבנים, בני 12 ו-7, ילמדו ב'בנות ירושלים' תתקבל עד ה-7 בפברואר, בעוד שבוע וחצי. ביום רביעי האחרון התקיים דיון בערעור, במהלכו ניסה פרידמן לטעון כי עורך הדין של בעלזא ועורך הדין של המשפחה משתמשים במסמכים מזויפים, ולכן יש לעצור את הליך המשפט – טענה שנדחתה על הסף.

במידה ובית המשפט יחליט לדון בערעור, התיק ייפתח מחדש לדיון בהליך משפטי שיהיה ממושך. במידה ואכן כך יהיה, כפי שצידדו גם בפרקליטות המדינה, ילדיו של משה אריה פרידמן יוצאו מבית הספר עד למתן החלטה אחרת שעשויה להינתן גם בעוד שנתיים.

בינתיים, גורמים בהנהלת בית הספר סיפרו כי פרידמן מסב לילדיו נזק בלתי הפיך. "בנו הקטן בן ה-7 מגיע מידי יום לבית הספר ויושב כרגיל בכיתה", הם מספרים. "הבן הגדול בן ה-12 מגיע לכיתה, אך נאלץ לשבת לבדו, בעוד המורות מלמדות אותו בנפרד, מאחר וחלק גדול מהבנות אינן מגיעות ללימודים או לחילופין לומדות במקום אחר".

בפרקליטות המדינה ממשיכים בחקירה לגבי טובת הילדים. העדויות שהובאו בפני החוקרים עד כה הן של הסבתות שהתאחדו נגד ההורים, בטענה כי הם מסבים להם נזק גדול, "הם בטראומה", אומרות הסבתות.

משה אריה פרידמן רואה בהחלטת בית המשפט דווקא ניצחון לטובתו. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' בתגובה להחלטה הוא אמר: "בהחלטה הארוכה והמנומקת שניתנה על ידי בית המשפט כתבה השופטת כי הטענות של 3 בנותיי נכונות וצודקות אחת לאחת אך היא סיכמה בשורה אחת כי אין בידה את הסמכות להוציא את הצדק אל הפועל. אם כן, אנחנו נפעל בדרכים המשפטיות החלופיות כדי להוציא את הצדק אל הפועל, ולהכניס את הילדות לסמינר".
משה אריה פרידמן אנטוורפן בית משפט ערעור בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד