י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יוזמת שר השיכון לסיוע לקבלנים - יוצאת לפועל

משרד האוצר ובנק ישראל נענו לקריאתו של שר השיכון לסייע להגדלת האשראי לענף הבנייה • המשמעות: קבלנים יוכלו להרשות לעצמם התחלות בנייה במיליארדי שקלים

פרשת חפציבה. צילום ארכיון
פרשת חפציבה. צילום ארכיון



שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בירך את משרד האוצר ואת בנק ישראל שנענו ליוזמתו והכריזו היום (ב) כי הגיעו לסיכום על מנגנון פעולת הקרן להחזר מע"מ בגין ערבויות חוק המכר. בכך הם מסייעים לטובת הגדלת האשראי לענף הבנייה.

אטיאס הגיב לבשורה: "אני מברך על ההחלטה להקל על מצוקת האשראי של היזמים באמצעות הקרן שיוצאת סוף סוף לדרך, גם אם באיחור רב. הבירוקרטיה בין האגפים במשרד האוצר ובינם לבין בנק ישראל תקעה לזמן ארוך את המהלך שיזמתי. הקמת הקרן הייתה יכולה וצריכה להסתיים תוך ימים ספורים מרגע שקיבלו את הצעתי, ובכך להביא להתחלות בנייה של עוד אלפי יחידות דיור שהיו יכולות להיות כבר בשטח.

"בשנה האחרונה התרעתי פעמים רבות על כך שלמרות הגידול הדרמטי בשיווק הקרקעות, אם אין מימון – אין בנייה. בשנת 2012 הגענו לשיא של 15 שנה בשיווק קרקעות לבנייה, וכעת הפוטנציאל של הקרקעות יוכל להיות ממומש לטובת הציבור כולו, שייהנה גם מגידול בהתחלות הבנייה".

משרד הבינוי והשיכון הוא האחראי על פיקוח ואכיפת חוק המכר (דירות) באמצעות הממונה על חוק המכר מהפקח על אכיפת החוק. החוק נחקק בעקבות נפילתה של חברת חפציבה. המשרד פועל לפיקוח על תהליך מכירת הדירה במטרה לסייע לרוכשי הדירות - הן בהבטחת כספם הן בהכרת זכויותיהם.

היום סוכם המנגנון שנבנה בעקבות המלצתו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס להקלה במתן הערבות הבנקאית שמעמידות חברות הבנייה לשם קבלת הלוואות לפרויקטי מגורים. זאת, בשיעור של 16% מגובה הערבות לפי חוק המכר (דירות). כך, הערבות על המע"מ לא תחושב במסגרת המגבלה הענפית של האשראי בבנקים על הנדל"ן. דבר זה יאפשר לעוד קבלנים להיכנס לפרויקטים נוספים לבנייה במיליארדי שקלים.
אריאל אטיאס כסף ערבות משרד האוצר משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד