כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הנאשם בתקיפת גרוסמן יוכל לצאת לתפילה

בית המשפט החליט להקל בתנאי מעצר הבית של הנאשם בתקיפת עורך 'הפלס' נתי גרוסמן • יוכל לצאת לתפילות במניין בליווי אחד מבני משפחתו • נשקלות הקלות נוספות

נתי גרוסמן. צילום: המחתרת
נתי גרוסמן. צילום: המחתרת

בית המשפט המחוזי החליט היום (ב') להקל על תנאי מעצרו של הנאשם בתקיפת נתי גרוסמן, עורך עיתון 'הפלס'.

על פי ההחלטה, הנאשם יוכל לצאת לתפילות שחרית ומנחה ביום חול ולתפילות שבת בליווי אחד מבני משפחתו.

עו"ד הירש כהן המייצג את התביעה טען בדיון כי "לא הגיעה השעה להקלות". הוא הסביר כי "לא עבר די זמן מאז הגשת כתב האישום והאירוע. כרגע אנו גם לא מסכימים שיצא גם לתפילות. שישהה במעצר בית מלא", אמר.

מנגד, עורך הדין צמח גרין, המייצג את הנאשם אמר, "אני נפעם כל פעם מחדש מעמדת המדינה ולא לטובה. המסוכנות היחידה שעולה אובייקטיבית מהתסקיר היא העובדה שמדובר באזרח בריטי. זה הדבר היחיד שעומד לו לרועץ".

עורך דינו ניסה להציע כי יינתן צו שהוא לא יוכל להיכנס לבית וגן (מקום התקיפה-י.א.) או לחילופין שיחזור לישיבת פוניבז' בה הוא לומד או לישיבה אחרת. "אני מבקש שלא יענישו את האח והאב ללוות אותו כל הזמן".

השופט רם וינגרוד שנתן את החלטתו אחרי ששמע את שני הצדדים החליט כי הנאשם יוכל לצאת לתפילות שלוש פעמים ביום בליווי אביו או אחיו. לצורך זה, הוא יוכל לצאת לתפילת שחרית בין השעות 7:30 עד 9:30 בבוקר, ולמנחה יוכל לצאת החל מ-45 דקות לפני השקיעה. השופט אף אישר לו לצאת לתפילות בשבת עם אחיו או אביו.

הוא סיכם כי במידה ובמשך 21 יום לא יופרו תנאי השחרור ותוצע מסגרת מתאימה ללימוד תורה בשכונת מגוריו, ניתן יהיה לשקול בקשה לעיון חוזר שתאפשר לו לצאת ללימוד למשך מספר שעות ביום.
נתי גרוסמן הקלה תפילה הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד