י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חלונות? • זה הזמן להסתכל עליהם

חשבתן פעם שגם חלונות צריך לדעת לעצב? • אז אם את כבר בקטע של עיצוב הבית מחדש, למה שלא תחשבי גם על החלונות? • אורלי ערן עם עוד טור מנצח לעיצוב הבית

חלונות שמביאים אושר
חלונות שמביאים אושר

מזג האוויר עכשיו כל כך מקסים, ובתוך כל לחץ העבודה אני נהנית להסתכל דרך החלון החוצה לשמים הקורנים ולגינה הפורחת. ומהרהרת לי על חלונות, וכמה הם חשובים בכל חדר. הנה מספר בתים ודירות ששיפצתי, והמתנה הגדולה שהם קיבלו – חלונות יפים: הנה תמונה – לפני השיפוץ - של דירה בשכונה בה אני גרה, שכונת בצרון. חלונות קטנים, שלא תורמים כלום לקשר עם הגינה שבחוץ:





וכך נראית היום אותה דירה, מאותו מקום: הגדלנו את החלונות, והפכנו אותם לחלונות אקווריום – כלומר, כאלו הבולטים החוצה, והגינה נכנסת דרכם לחדר משלושה כיוונים. באדן החלון הרחב שנוצר יש מקום לשבת.



ומבחוץ: קטן. צפוף, מצ'וקמק.



והיום: אותו מקום, עם החלונות הגדולים (וגם שימוש מלא שמחה בצבע הכחול).



עוד דוגמא : בבית הזה, תכנון עגום של שנות השמונים מיקם את שירותי האורחים בכניסה, ליד פינת האוכל. הבנתי מיד שבעצם השירותים המסכנים האלו יושבים במקום הכי אטרקטיבי בבית, ושאם נסלק אותם ונפתח במקומם חלון גדול, נכניס המון גינה פנימה.



וכך עשינו: סילקנו את השירותים, ופתחנו במקומם חלון גדול, בנוסף לזה שכבר היה באותה פינה. התאמנו את שני החלונות בגובה ובאופי (אבל סילקנו את הסורגים הישנים). הנה אותו מקום, לאחר גמר עבודות הבניה והשיפוצים:





שינינו גם את המראה החלונות: במקום חלונות הזזה שתופסים את מלוא רוחב הקיר, השתמשנו בחלונות בלגים מאלומיניום. הם יושבים במישור החיצוני של הקיר, ומשאירים אדן חלון רחב. בחרנו לצפות את אדן החלון בעץ. לחלונות חלק תחתון קבוע, כך שניתן להניח חפצים על אדן החלון:



וכך זה נראה מבחוץ:



הנה דירה ברמת אביב, בה היה חלון אחד גדול עם מבט נפלא החוצה, לצמרות העצים. מכיוון שמדובר בבית משותף, לא יכולנו לשנות את מימדי החלון. העדפנו להפוך אותו מחלון במחסן......



......לחלון מטבח. המטבח נמצא מול הכניסה לדירה, והוא פתוח לסלון. כך הפך המראה המקסים הזה לדבר המשמח ביותר בבית.





כלל חשוב ביותר: חדר עם חלונות לשני כיוונים לעולם יהיה יפה יותר מאשר חדר עם חלון לכיוון אחד. הוויטרינה הגדולה לגינה בבית זה הייתה קיימת , ובכל זאת לא הייתה תחושה של קשר אמיתי בין הבית לגינה, ולכן השאירו דיירי הבית את התריס סגור רוב הזמן. במהלך שיפוץ הבית פתחנו את החלון הנוסף, ופתאום נוצרה תחושה שהגינה והסלון הם יחידה אחת.



כך זה נראה מבחוץ: אדן החלון הופך גם לספסל קטן ליד דלת הכניסה.



החלון שיצרנו הוא שוב חלון 'אקווריום' – יש לי חיבה גדולה להם. כאן הוא עשוי מפרופיל בלגי ברזל, הבולט החוצה ממישור הקיר, ומאפשר ע"י כך גם מבטים הצידה ולמעלה , לצמרות העצים ולשמים. החלל הפנימי והחיצוני מתערבבים זה בזה, ונוצרת הרגשה של חוץ גם בתוך החדר. אדן החלון הרחב גורם לחדר להראות גדול ומרווח יותר, ומאפשר להניח עליו חפצי נוי.



וגם כאן: חלון מסכן, שאין בו שום חן....



הפך לזה.....



ומבפנים: בעבר פינה מסכנה ...



ועכשיו: כך זה נראה כששוטפים כלים:



ולסיום – חלון בבית שלי, שגורם לי שמחה גדולה כל בוקר:

קישורים:
לקריאת המאמר מבט מבעד לחלון
לעוד פרוייקטים שלי
חלונות בתים דירות שיפוץ יופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד