ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

קורבן שני בשבועיים: בת 28 נפטרה משפעת החזירים

המגיפה חוזרת? בת 28 מהדרום נפטרה • לפני כשבועיים נפטר פעוט מהמחלה • השפעת מגיעה לשיא: צפיפות רבה בבתי החולים • משרדי הבריאות והחינוך פרסמו הנחיות

זריקת חיסון. צילום: ארכיון
זריקת חיסון. צילום: ארכיון



המגפה חוזרת? מקרה נוסף של מוות משפעת חזירים: צעירה בת 28 הגיעה אמש לחדר המיון של בית החולים במצב של קריסת מערכות, ולמרות ניסיונות החייאה ממושכים נקבע מותה. הצעירה נדבקה בנגיף H1N1 הגורם לשפעת החזירים, וגורמים רפואיים מסרו כי הצעירה לא חוסנה נגד שפעת.

לפני כשבועיים נפטר פעוט בן שלוש בשנתו, כתוצאה מנגיף שפעת החזירים. הפעוט מפתח-תקווה, שסבל מאוטיזם קשה, נמצא בביתו כשהוא ללא רוח חיים, והועבר למכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם נקבע כי הוא נפטר כתוצאה משפעת החזירים.

בעקבות מות הפעוט, משרד הבריאות קרא לציבור להתחסן נגד שפעת.

בשבועות האחרונים אושפזו כעשר נשים ביחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים בילינסון ואסף הרופא, לאחר שנדבקו גם הן בשפעת החזירים, ומצבן מוגדר בינוני וקשה.

באפריל 2009 זוהה בישראל המקרה הראשון של שפעת חזירים, אצל ישראלי שחזר מביקור במקסיקו, ואחריו זוהו מקרים רבים נוספים. 96 תושבי ישראל שנפטרו, קשרו את מותם גם בהידבקות בנגיף H1N1. שפעת החזירים הפכה לנגיף לא קטלני, ובישראל קיים חיסון מפני הנגיף.

תחלואת השפעת הגיעה לשיא, משרדי הבריאות והחינוך פרסמו הנחיות

בעונת החורף הנוכחית תחלואת השפעת ודלקת ריאות עברה את הממוצע, כך פרסם המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות: 60% מהבדיקות השפעת שנלקחו נמצאו חיוביות.

"אנחנו בשיא התחלואה בשפעת, רק עוד שבוע שבועיים נראה ירידה", אמר מנכ"ל איגוד רופאי הילדים.

בעקבות כך, הצפיפות במחלקות הפנימיות בבתי החולים רבה. אתמול עמדה תפוסת המיטות על כ-155%. בבית החולים לניאדו בנתניה הוסב חדר האוכל לאזור אשפוז.

משרד הבריאות קרא לאנשים להגיע לחדרי המיון רק במקרי צורך מובהקים ולהשתמש עד כמה שניתן בשירותי המרפאות הכלליות.

משרד החינוך פרסם אף הוא הנחיות מיוחדת עבור הילדים על מנת להפחית ככל הניתן את הסיכוי להידבק בשפעת. ההורים מתבקשים ללמד את ילדיהם לרחוץ ידיים במין וסבון במשך 10-20 שניות ולנגב במגבת אישית. עוד מבקשים מהם לקנח את האף במטפחת חד פעמית ולהשליכה בשקית סגורה לפח האשפה; להתעטש לכיוון המרפק ולא לכסות באמצעות היד; לא להשתמש במים עומדים לרחיצה; להימנע ככל האפשר ממגע באף, בעיניים ובפה.

הנחיות כלליות נוספות הינם להקפיד על תזונה מגוונת, שיגרה פעילה ושעות שינה מספיקות.

ילדים חולים מתבקשים, כמובן, להישאר בביתם ולא להגיע למוסד החינוכי.
שפעת החזירים H1N1 חיסון משרד הבריאות סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד