י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הבן של ניצולי שינדלר נימול בגיל 60

יהודי כבן 60, בנם של ניצולי שואה מ'רשימת שינדלר', נימול בפלודידה • "כל חיי רציתי להסיר ממני את החרפה. כעת אני מרגיש יהודי שלם"

עריכת ברית למבוגר ע"י "ברית יוסף יצחק". אילוסטרציה
עריכת ברית למבוגר ע"י "ברית יוסף יצחק". אילוסטרציה

יהודי בן 60, בן להורים ניצולי שואה שנשארו בחיים הודות ל'רשימת שינדלר' המפורסמת, זכה להיכנס בבריתו של אברהם אבינו.

טקס הברית התקיים בפלורידה, לשם טס במיוחד, והתבצע עיל ידי ארגון 'ברית יוסף יצחק'. מסתבר כי עד גיל מאוחר הוא חי עם הוריו בפולין תחת השלטון הקומוניסטי ורק לאחר שנים רבות הצליחה המשפחה לצאת. "כל חיי רציתי לעשות את הברית ולהסיר החרפה מעלי. כעת אני מרגיש יהודי שלם", אמר בהתרגשות.

נס הצלת הוריו של הנימול הינו חלק מהפרשה המופלאה בתולדות המלחמה שזכתה לשם "רשימת שינדלר". התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר, שעסק בתקופת השואה בהצלת חייהם של יהודים רבים ממכונת ההשמדה הנאצית ימ"ש. שינדלר, שהיה בעליהם של מפעלי תעשייה, שיחד קציני צבא גרמנים על-מנת שיתאפשר לו להעסיק יהודים, על אף סיכון חייו שלו. הוא העסיק במפעלו כ-‏1,200 יהודים. לעת זקנה הוכר שינדלר על ידי מדינת ישראל כחסיד אומות העולם ואף נקבר בירושלים.

בסוף המלחמה נדרש שינדלר להעתיק את מפעלו מערבה נוכח החזית הרוסית המתקרבת. בתקופה זו שקדו יצחק שטרן ושינדלר על הרשימה של העובדים הנחוצים שלא יישלחו להשמדה. רשימה זו הייתה בפועל לרשימת הצלה. משנכבש המפעל על ידי בעלות הברית שוחררו העובדים לחופשי וחייהם ניצלו. בנוסף לכך, בימיה האחרונים של המלחמה כאשר רשת הרכבות הנאצית הייתה משובשת נמצאו על ידי שינדלר מספר קרונות להובלת בקר שבתוכם יהודים שחלקם מתים ורובם גוססים. שינדלר החליט להצילם ולמרות המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלע המפעל קיים אותם בחצר המפעל ובכך הציל רבים מהם. אמו ע"ה אף נלקחה עם כל הנשים העובדות במפעל שינדלר לאושוויץ למשך 3 שבועות עד ששינדלר שילם כספי שוחד על מנת שהן יחזרו למפעל בצכיה.

עד גיל מאוחר הוריו והוא חיו בפולין תחת השלטון הקומונסטי ורק לאחר שנים רבות הצליחו לצאת. היום לאחר הברית אמר שכל חייו בכל יום ויום רצה לעשות הברית ולהסיר החרפה מעליו (העורלה) וכעת הוא מרגיש יהודי שלם ויוכל לעלות לתורה ללא בושה ובשמחה רבה.
ברית מילה ברית יוסף יצחק רשימת שינדלר ניצולי שואה פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד