י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תצפית מתנדבי "אור ירוק" חשפה: כ-30% חוצים שלא במעבר חציה

תצפית קבוצות הנוער ומתנדבי "אור ירוק" חשפה – קרוב ל-30% מכלל הולכי הרגל, חצו את הכביש שלא במעבר חציה. מנכ"ל אור ירוק: "על הרשויות המקומיות להגדיל את מספר מעברי החצייה בייחוד באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של הולכי רגל"

תצפית מתנדבי "אור ירוק" חשפה: כ-30% חוצים שלא במעבר חציה
יעקב נחומי

חניכי קבוצות הנוער ומתנדבי עמותת "אור ירוק", קיימו במהלך חודש דצמבר, תצפית, במטרה לאמוד את דפוסי חציית הכביש, שלא במעבר חציה. נצפו 6,672 הולכי רגל שחצו את הכביש ומהנתונים עולה כי 1,886 עשו זאת שלא במעבר חציה (29%). במסגרת הפעילות ביצעו את התצפית, מעל 80 קבוצות נוער ומתנדבים, בכ-35 ישובים וערים ברחבי הארץ. החניכים והמתנדבים עמדו בצד צמתים מרכזיים, ברחבי הישובים והערים וראו מי חוצה את הכביש שמעבר חציה ומי לא. הערים שבהן נרשם אחוז גבוה של הולכי רגל, אשר חצו את הכביש שלא במעבר חציה, במהלך התצפית, היו: חיפה ואשקלון (70%), הרצלייה (69%), אריאל (60%), פתח תקוה (58%), עילבון (57%) וירושלים (53%), חולון (45%) ובאר שבע (42%).

כשליש מההרוגים בתאונות דרכים מידי שנה הם הולכי רגל. בשנת 2012 נהרגו 91 הולכי רגל בתאונות דרכים, חלקם כשחצו את הכביש שלא במעבר חציה. מידי שנה נפגעים בממוצע 1,369 בני אדם, שחצו את הכביש שלא במעבר חציה וכ-30 הולכי רגל נהרגים בממוצע. (2003-2011).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר בכמות גדולה של הולכי רגל שחצו את הכביש, שלא במעבר חציה. על הרשויות המקומיות להגדיל את מספר מעברי החצייה בייחוד באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של הולכי רגל. בסביבת בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, יש לתת עדיפות להולכי הרגל, כדי לצמצם את חציית הכביש שלא במעבר חציה."

קבוצות הנוער של "אור ירוק" קמו מתוך מטרה להגביר את המודעות לזהירות בדרכים בקרב בני הנוער. כ-95 קבוצות נוער פועלות כיום ברחבי הארץ ב-35 ישובים ומשמשות כ"סיירות בטיחות" להגברת המודעות. במסגרת הפעילויות, בכל חודש מבצעים בני הנוער פעילות הקשורה לבטיחות בדרכים, בסביבת בית הספר או המתנ"ס שבו הם פועלים.
אור ירוק מעבר חציה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד