כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בתו של רובשקין התחתנה - מרדכי בן דוד הגיע לכלא

כך חגג שלום רובשקין את חתונת בתו בתוככי הכלא: קוד מיוחד להאזנה בטלפון לחופה - וביקור מיוחד בתא של הזמר החסידי מרדכי בן דוד • מצווה טאנץ' מאחורי הסורגים

בן דוד. צילום: דוד קורן
בן דוד. צילום: דוד קורן

כך חגג שלום רובשקין את חתונת בתו מתוך כותלי הכלא: ר' וועליל פלדמן, יו"ר ארגון "משמחים" הגיע לסיבוב עידוד בכלא "אולדסוויל" בניו ג'רזי במהלכו שימח וחיזק את האסירים היהודיים שם. את הסבב הזה עורך הארגון בראשותו מפעם לפעם, וביום ראשון האחרון הצטרף אליו גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד.

פלדמן סיפר ל'בחדרי חרדים' חוויות מהצצה אל מעבר לחומות: "הכלא באולדסוויל, שם נמצאים הרבה מאוד חרדים, מחולק לשני אגפים. האגף האחד שקרוי ה'קאמפ' הוא כלא קל. ב'קאמפ' יש בית כנסת ואפילו כולל. שבעים אחוז מהאסירים חרדים. לאחר מכן עברנו לאגף שבו כלואים אסירים פדראליים. זהו אגף נוקשה עם סידורי אבטחה גבוהים, שבו עוברים הנכנסים בדיקות קפדניות ואיש אינו מורשה להכניס דבר לכלא".

באגף הקשה יותר כלוא ר' שלום מרדכי רובשקין: "רובשקין קיבל אותנו בחיוך מעודד, ומיד התחלנו בשירה וריקודים ששרים בשבע ברכות, שכן ביום חמישי האחרון נישאה בתו של רובשקין. העסקנים ועורכי הדין ניסו להפעיל לחצים לאפשר לרובשקין להשתתף בשמחת בתו, אבל הדבר היחידי שהצלחנו לקבל אישור, היה שהוא יוכל להתקשר לבן משפחה ולהיות טלפונית בשמחה למשך מחצית השעה בלבד".

רובשקין סיפר, כי בשעה היעודה בשעה חמש אחר הצהרים, הזמן שבו היתה אמורה להתקיים החופה, הגיע נרגש כולו לתא הטלפון, הרים את השפופרת וניסה להכניס את הקוד המיוחד שקיבל, שתאפשר את השיחה הארוכה. מרוב התרגשות שכח רובשקין את הקוד, ובמשך דקות יקרות וארוכות ניסה רובשקין להיזכר במספר, אך ללא הועיל. בצר לו אמר לסוהר כי עליו לחזור לחדרו.

בחזרה לחדר נזכר לפתע רובשקין בקוד, ובאיחור של 8 דקות שנגזלו מ-30 הדקות שהותרו לו, מיהר ליצור קשר עם משפחתו. להפתעתו, התברר לו כי החופה התאחרה בשמונה דקות, והטלפון שלו הגיע בדיוק ברגע שהחתן הגיע לכסות את הכלה. רובשקין הספיק לברך את הכלה לפני שיצאה לחופה, התרגש לשמע הניגון העתיק של הבעל התניא שנהוג לשיר בחופות בחב"ד, והצליח להשתתף טלפונית בכל החופה לרבות הברכות. שלושים הדקות שלו הסתיימו ברגע שהסתיימה החופה והמילים האחרונות ששמע לפני שהשיחה נותקה היתה: "מזל טוב".

ר' מרדכי בן דוד ויתר העסקנים פרצו בריקוד. אחד מהם הוציא גארטל לריקוד המצווה טאנץ', ורובשקין נהנה, למרות שבחב"ד לא נהוג לרקוד מצווה טאנץ

"באנו לעודד ויצאנו מעודדים", אמר ר' וועלוויל פלדמן בסיום הביקור.
מרדכי בן דוד שלום רובשקין משמחים ארצות הברית בית הכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד