י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא כל כך מהר נוטשים את הטלפון הקווי

על אף ההתקדמות הטכנולוגית של הטלפונים הסלולאריים - גם בתחום הטלפונים הקוויים יש שיפורים משמעותיים, כגון: אינטרקום, חיוג מהיר, מקשים מוארים וחיבור ל–Skype

לא כל כך מהר נוטשים את הטלפון הקווי

הטלפון הקווי נדמה לעתים כמיושן, בעידן בו הסמארטפונים מציעים מגוון שימושים מתקדמים, אך לא רק הטלפונים הסלולריים עברו שידרוג בשנים האחרונות, גם מכשירי הטלפון הקווים השתכללו, והיום הם מציעים אופציות מצוינות לשימוש מתקדם, נח וזול.

איכות השמע

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הטלפון הקווי הוא איכות השמע. אמנם חל שיפור ניכר גם בתחום הסלולרי, אך עדיין איכות השמע לרוב טובה יותר בטלפון קווי לעומת אחיו הסלולרי. מלבד איכות השמע, טלפונים קוויים מציעים היום מגוון שירותים משלימים, אשר הופכים את השימוש בטלפון ליעיל, נח, חכם וגם זול.

שירותים מתקדמים בטלפונים הקווים

בתחום השירותים הנלווים, הטלפון הקווי מציע, כיום שירותים בסיסיים, כגון תא קולי או שיחה מזוהה, לצד שירותים מתקדמים יותר. לדוגמא, שירות קבלת פקסים לחשבון הדואר האלקטרוני או שליחת מסרוני SMS.

קישוריות לסמארטפונים

טכנולוגיה חדישה של הטלפונים הקוויים מאפשרת חיבור נוח בין קו טלפון ביתי ובין הסמארטפון, באופן שמוזיל עלויות שימוש בצורה ניכרת. ניתן כיום להתקין אפליקציה על גבי הסמארטפון שנקראת BPhone. את האפליקציה הזו ניתן להתקין על גבי סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים והיא מאפשרת לדבר ולשלוח הודעות טקסט באמצעות החיבור לאינטרנט האלחוטי כאשר התשלום עבור השיחה הוא כעלות שיחה בארץ, גם אם השיחה יוצאת מחו"ל.

קידמה טכנולוגית בטלפונים אלחוטיים

הקידמה הגיעה לא רק לקו הטלפון הביתי אלא גם למכשירי הטלפון האלחוטיים. מכשירי הטלפון המיוצרים כיום מזכירים בעיצובם את הטלפונים הסלולריים, וכמותם הם קלים, נוחים, ובעלי יכולות רבות.

תחום נוסף שבו מכשירים אלו התקדמו רבות הוא תחום טווח הקליטה. אם בעבר מעבר חדר היה יכול לגרום לשיבושים בקליטה, כיום טווח המכשירים החדישים מגיע לכ-50 מטר בתוך הבית ועד 350 מ' באיזור פתוח. משמעות הדבר היא כי ניתן לטייל בכל רחבי הבית, ואף לצאת לגינה או לרדת לחצר, מבלי להפסיק את השיחה או להתפשר על איכות השמע.

טלפונים אלחוטיים מטיפוס DECT מציעים מגוון אופציות שימוש נוחות נוספות. היתרון הגדול הוא היכולת לחבר שלוחות נוספות לאותה יחידת בסיס. כל שלוחה מגיעה עם מטען וניתן לחברה לחשמל בלבד. את הבסיס יש לחבר לקו הטלפון הביתי בנוסף על חיבור לחשמל. כאשר מספר שקעי הטלפון בבית מוגבל, אפשרות זו הופכת לאטרקטיבית במיוחד. בנוסף, כיוון שכל השלוחות מתואמות, ניתן להשתמש בקו הטלפון הביתי גם לתקשורת פנימית בבית בדומה לאינטרקום.

טלפונים אלחוטיים כיום מגיעים עם כל הנוחות של טלפון סלולרי: אפשרות לבחור צלצול, ספר טלפונים, חיוג מהיר, אפשרות לקבל מסרוני SMS ועוד. ישנן גם פונקציות מיוחדות כגון רמקול לשיחות ללא ידיים, משיבון, מקשים מוארים ואפילו חיבור ל – Skype.

עלויות שיחה בטלפון קווי

עם הוזלת דמי הקישוריות מטלפון קווי לסלולרי, הפך השימוש בטלפון קווי לזול במיוחד. משפחה העושה שימוש בעיקר בטלפון הקווי יכולה להוזיל את עלויות השימוש בטלפון באלפי שקלים לשנה. ישנם היום מסלולי שיחות מיוחדים ההופכים את השימוש בטלפון הקווי לזול אף יותר, בהתאם לאופן השימוש בו.

לסיכום, טלפוניה קווית אמנם נתפסת לרוב כמיושנת, אולם חידושים טכנולוגיים משמעותיים שאירעו בתחום זה לאורך השנים הופכים אותה לאלטרנטיבה נוחה, ולרוב גם חסכונית יותר, לטלפונים הסלולריים. מי שמרבה לשהות בביתו או במשרד, ייתכן שימצא תועלת רבה דווקא בשימוש באלטרנטיבה זו. זאת ועוד, בשילוב נכון ונאות עם האינטרנט או הסמארטפון, קו הטלפון הופך לנייד לכל דבר ומאפשר לנו לחסוך עוד יותר בהוצאות התקשורת החודשיות.
טלפון קווי בזק סלולר נייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד