כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשש מהסלמה במצרים • "המהומות ימוטטו השלטון"

שר ההגנה המצרי מזהיר מהתמוטטות נוספת של המשטר במדינה • מפגינים יוצאים לרחובות בערים מרכזיות ומפירים העוצר הלילי • יותר מ-50 מפגינים נהרגו בסבב העימותים האחרון

טנקים ברחובות. צילום ארכיון
טנקים ברחובות. צילום ארכיון

"הקונפליקט והעימותים על ניהול המדינה יביאו לקריסתה", כך כתב שר ההגנה המצרי, עבדל פתח א-סיסי בעמוד הפייסבוק הרשמי של הצבא, והזהיר מפני התמוטטות נוספת של המשטר במדינה.
לדברי א-סיסי, פריסת הצבא בערים שמועדות לפורענות נועדה למנוע את הסלמת המהומות, וכדי להגן על תעלת סואץ.

על רקע החלטת נשיא מצרים מוחמד מורסי להטיל עוצר לילי על פורט-סעיד, איסמעיליה וסואץ – התחדשו אתמול העימותים בכיכר תחריר שבקהיר בין מפגינים לבין כוחות הביטחון הפרוסים במקום.

במהלך הלילה דווח כי מלון אינטרקונטיננטל סמרמיס שבקהיר הותקף על-ידי המון זועם. לאחר שלא הגיע סיוע מכוחות הביטחון, פרסם המלון ציוצים באתר טוויטר שבהם נכתב: "אנחנו מותקפים, בריונים חדרו למלון, צריכים עזרה".

אמש גם יצאו מאות מפגינים לרחובות בערים מרכזיות ברחבי מצרים והפרו את העוצר הלילי שהטיל מורסי, מתשע בערב עד שש בבוקר. על פי הדיווח, מאות מפגינים בפורט סעיד, איסמעיליה וסואץ קראו סיסמאות בגנותו של מורסי.

יותר מ-50 מפגינים נהרגו בסבב העימותים האחרון בין כוחות האופוזיציה והמשטרה.

מנגד, באופוזיציה מנסים לנצל את המתיחות הקשה ברחובות, כדי להפיק רווחים פוליטיים. ד"ר מוחמד בראדעי, אחד מראשי חזית ההצלה הלאומית – הגוף המאגד תחתיו את תנועות האופוזיציה הגדולות במצרים - הדגיש כי האופוזיציה תסכים לנהל דיאלוג עם המשטר בשלושה תנאים: הנשיא יישא באחריות למהומות, יתחייב להקים ממשלת חירום לאומית, ויורה על הקמת ועדה חדשה ומאוזנת שתשנה את החוקה.
מצרים מהומות מוחמד מורסי מוחמד בראדעי אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד