כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יותר ילדים נהרגו כשנסעו ברכב בשנת 2012, ביחס ל-2011

על פי נתוני אור ירוק: עליה של 75% במספר הילדים שנהרגו כשנסעו ברכב. מנכ"ל אור ירוק: "לו הייתה אכיפה מוגברת יותר בתוך הערים, בנושא חגורת בטיחות, אולי ניתן היה לצמצם את התופעה"

התאונה של משפחת אטיאס בטבריה
התאונה של משפחת אטיאס בטבריה

14 ילדים (0-14) נהרגו בשנת 2012 כשנסעו ברכב, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בעליה מדאיגה של 75% במספר הילדים שנהרגו כנוסעים, לעומת שנת 2011 שבה נהרגו שמונה ילדים כשנסעו ברכב. (נתוני שנת 2012 עדכניים עד לחודש נובמבר). מידי שנה נפגעים 2,750 ילדים בממוצע, (0-4) בתאונות דרכים, בישראל כשהם נוסעים ברכב (2003-20012). מידי שנה נהרגים בממוצע 14 ילדים כנוסעים ברכב וכ-75 ילדים נפצעים קשה.

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה, כי 77% מהילדים שנפגעים בתאונות דרכים, נסעו בכלי הרכב בזמן התאונה ובסך הכול, ילדים מהווים כרבע מנוסעי הרכב, שנפגעו בתאונות דרכים. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "למרות הירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים, בשנת 2012 חלה עליה במספר הילדים שנהרגו. במקרים רבים ילדים נפגעים ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות. לו הייתה אכיפה מוגברת יותר בתוך הערים, בנושא חגורת בטיחות, אולי ניתן היה לצמצם את התופעה".

ילדים רבים נפגעים כשהם נוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות. בין השנים 2003-2010 נהרגו 45 ילדים שנסעו ברכב לא חגורים או לא רתומים במושב בטיחות. ניתן לצמצם את היפגעות הילדים כנוסעים ברכב על ידי הקפדה על חגירת חגורות בטיחות בצורה נכונה, כאשר החגורה עוברת במרכז בית החזה ולא בסמוך לצוואר. יש להתאים את מושב ההגבהה (בוסטר) לגיל הילד. כשמסיעים תינוק חייבים להושיבו בניגוד לכיוון הנסיעה ובמושב האמצעי מאחור, וזאת כדי למנוע את הפגיעה בתאונת צד. אם מושיבים את התינוק במושב הסמוך לנהג, יש להושיבו בניגוד לכיוון הנסיעה ולוודא כי כרית האוויר מנותקת.
אור ירוק רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד