ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

פיגוע בצומת תפוח: מחבל דקר ופצע צעיר בן 17

מחבל תושב רמאללה דקר מתיישב צעיר בבטנו - ופצע אותו • הצעיר פונה לבית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה • המחבל נעצר לאחר מרדף רגלי על ידי לוחמי מג"ב

צילום: אגף בטחון - מועצה האזורית שומרון
צילום: אגף בטחון - מועצה האזורית שומרון

מעט לאחר השעה 14:00 התקבל במוקדי ההצלה דיווח על צעיר שנדקר בצומת תפוח. כונני הצלה יו"ש שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לנער בן 17, תושב ירושלים, תלמיד ישיבת 'בני חיל' בקדומים, שסבל מדקירה בבטנו, והוא פונה לבית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל.

המחבל הדוקר, צעיר בן 23 מרמאללה, נעצר על ידי שוטרי משמר הגבול סמוך למקום האירוע, והוא מתוחקר בשעה זו על ידי שוטרי משטרת ש"י. על גופו נמצאו 2 סכינים.

מדיווח ראשוני עולה כי בשעה 14:00 לערך זיהו לוחמי משמר הגבול חשוד כשהוא דוקר מתיישב סמוך למחסום. התצפית מיד דיווחה על כך לכוח במחסום, שהחל בביצוע נוהל מעצר חשוד תוך כדי מרדף רגלי, שנמשך כ-200 מטרים. המחבל נלקח להמשך טיפול וחקירה במשטרת מרחב שומרון.

בשבועות האחרונים נרשמת הסלמה בנסיונות הפיגוע מצד גורמים פלסטיניים בפיקוד מרכז. בתגובה לכך מהדק הפיקוד את פעילותו, ויוצא למעצרי מבוקשים מדי לילה. רק בשבועיים האחרונים נעצרו פעילי טרור עממי שתכננו פיגוע באלון מורה ונתפסו חמישה מטענים באיזור רמאללה.

הלילה עצרו כוחות צה"ל 7 מבוקשים, שהועברו לטיפול כוחות הביטחון. לפני יומיים תפסו צוות לוחמי מג״ב במחסום תפוח שבעה מטענים ונשק מאולתר - שהיו מיועדים ככל הנראה לצורך ביצוע פיגוע.

על פי נתוני שב“כ, שנת 2013 היא הראשונה מזה כ-40 שנים במהלכה לא נהרג אף אזרח ישראלי ביהודה ושומרון, חרף ההסלמה באירועי הטרור שכללו עלייה של 42% במקרי הטרור שכללו ירי, הנחת מטען נפץ או השלכת רימון נפץ.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הגיב לפיגוע: "ראשית אני משבח את השוטרים שלכדו את המחבל בצומת תפוח. ברור לכל בר דעת, כי אוירת החולשה המשודרת מהדרג הפוליטי, מחזקת את המוטיבציה של המחבלים לבצע פיגועים בשני עברי הקו הירוק. לולא הוסרו המחסומים הבטחוניים ברחבי יו"ש, כולל בצומת תפוח עצמה, לא יכול היה המחבל להגיע למקום כשהוא חמוש בסכין".

"על הממשלה לייצר מחדש את ההרתעה. הצעד הראשון המתבקש הוא להחזיר את המחסום הבטחוני בצומת תפוח וצומת חווארה", סיים מסיקה.
דקירה פיגוע מחבל סכין תפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד