ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כבודו, הגזמת • "השופט חרג מהמקובל לטובת הרב אמנון"

תלונה שהגישה מו"ל 'מודיעין ניוז' נגד השופט שדן במשפט דיבה שניהל מול רבי אמנון יצחק - נמצאה מוצדקת • נציב תלונות הציבור: "השופט התקיף הנתבעת ונטה לטובת התובע"

אמנון יצחק. צילום: פלאש 90
אמנון יצחק. צילום: פלאש 90

נציב תלונות הציבור על השופטים, אליעזר גולדברג, קבע לפני שבועיים כי שופט בית השלום ברמלה, זכריה ימיני, התערב מעבר למקובל בדיון לשון הרע שהגיש הרב אמנון יצחק נגד מקומון במודיעין.

הרב אמנון יצחק הגיש בעבר תביעה נגד אתר האינטרנט 'מודיעין ניוז', המו"ל אלי דנון, והעיתונאית איילה רוטה. התביעה עסקה בסיפור שהתרחש בשנת 2008 כאשר הגיע הרב לדרוש בעיר מודיעין. האתר שלח לכנס את רוטה ושני צלמים. אך הצלמים לא הורשו להיכנס עם ציוד הצילום, ולכנס נכנסה רק הכתבת. התביעה עסקה בטענות הרב כי הידיעה שסיקרה את הכינוס הייתה ביקורתית מידי ונוגדת את האמת.

על פי ההחלטה, האתר נאלץ לשלם לרב סכום של 100 אלף שקלים.

בעקבות כך הגיש המו"ל, אלי דנון, תביעה לנציב תלונות הציבור על השופטים, ובה טען כי השופט ימיני נטה בצורה חד-משמעית לטובת הרב יצחק. הוא גם הוסיף כי השופט ערך לכתבת חידון בתנ"ך והביא אותה למצוקה קשה, עד שהיא כמעט איבדה את ההכרה. בהתערבותו של השופט, כך נטען, הוא יצר תחושה אצל הכתבת כי היא מותקפת על ידו והוא נוטה לטובתו של הרב.

אך השופט עצמו דחה את התלונה, וטען כי הוא מנע את גלישת הדיון לוויכוח בנושאי דת ואמונה. הוא גם דחה את הטענה כי ערך לכתבת חידון בתנ"ך, וסיפר כי הביא מלשכתו תנ"ך כדי להציג בפניה ציטוט מדויק של פסוק אליו היא התייחסה. לדבריו, הוא היה מודע למצבה ולכן הפסיק את עדותה למחצית השעה כדי שתוכל להתאושש.

הכתבת מצדה אמרה, כי היא חשה השפלה עזה. היא טענה כי ימיני הגיב לדבריה בתנועה מזלזלת ואף החליף מבטים אוהדים עם הרב אמנון יצחק. תחושתה, הוסיפה, הייתה שעל סדר היום לא עומדת התביעה אלא מידת ידיעותיה ביהדות.

בדברי ההחלטה של נציב התלונות, אליעזר גולדברג, שדבריו הובאו באתר 'ניוז1', נכתב כי די בקריאת תמליל הדיון "כדי להיווכח, כי מעורבותו של כבוד השופט בדיון חרגה מהמקובל, באופן שהביא לתחושת העיתונאית, כי היא מותקפת על-ידי כבוד השופט, אשר נוטה לטובת התובע. גם אם אין לשלול מעורבות סבירה מצד בית המשפט בעת הדיון לצורך הבהרת הדברים, חרגה מעורבותו של כבוד השופט מן הסביר".
הרב אמנון יצחק מודיעין ניוז תביעת דיבה זכריה ימיני בית משפט השלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד