י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בנק ישראל: נגיד הבנק סטנלי פישר יסיים את תפקידו ביוני

זאת לאור השלמת חוק בנק ישראל • הבורסה מגיבה בנפילה - מדד המעו"ף מאבד למעלה מ-1% • השקל נחלש מול הדולר והאירו • מחר יקיים פישר מסיבת עיתונאים בירושלים

סטנלי פישר. צילום ארכיון
סטנלי פישר. צילום ארכיון



נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודיע היום (ג') לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף חודש יוני.

בהודעה דרמטית שפרסם בצהריים בנק ישראל נכתב: "הנגיד ציין כי בנוסף למטרתו לקדם את המשק הישראלי, אחת המשימות העיקריות שהציב לעצמו היתה להעביר חוק חדש לבנק ישראל. ואכן, מזה תקופה ארוכה שהבנק מתפקד בהצלחה במסגרת החוק החדש, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעבודה עם הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית".

בהודעת בנק ישראל הבהיר פישר כי ימשיך לעסוק "באופן מלא בכל הנושאים שעל סדר יומו של הבנק", במהלך החודשים הקרובים, על מנת לאפשר לממשלה "לנהל תהליך מסודר ומעמיק לבחירת הנגיד הבא".

"הנגיד הוסיף כי הוא אסיר תודה על ההזדמנות שממשלת ישראל העניקה לו לשמש כנגיד בנק ישראל, בעיקר בתקופה כל כך מאתגרת של משבר כלכלי עולמי, מציאות גיאו-פוליטית סבוכה ואתגרים חברתיים רבים", נכתב בהודעה. "הנגיד מודה לראש הממשלה, לשר האוצר, ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, לחברי הוועדה המוניטרית וחברי המועצה המנהלית של בנק ישראל, להנהלת ולעובדי בנק ישראל על שהייתה לו הזכות לעבוד עימם במהלך כהונתו כנגיד".

מחר בשעה 11:00 יקיים פישר מסיבת עיתונאים בירושלים.

רמזים להפסקת הקנדציה

מזים לכך שפישר לא יסיים את כהונתו השנייה כנגיד בנק ישראל במלואה, צצו כבר ביוני 2011 - אז הגיש פישר את מועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, במקומו של היו"ר היוצא דאז דומיניק שטראוס-קאהן.

פישר כיהן בשנת 2000 כסגן יו"ר קרן המטבע, ולאחר מכן עבר לכהן כנגיד בנק ישראל ב-2005, ביוזמת שר האוצר דאז בנימין נתניהו, ונבחר לקדנציה שנייה בתפקיד ב-2010. כבר אז הוא רמז כי ייתכן שלא ישלים את הקדנציה הנוכחית בבנק ישראל, שכן ברצונו לשוב לארה"ב יחד עם אשתו רודה, ולהתאחד עם הילדים שנשארו בארה"ב.



זמן קצר לאחר שהודיע על החלטתו סיפר יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני כי "הנגיד פישר שוחח עימי והודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו. הוא הודה לי על שיתוף הפעולה בינינו ובעיקר על כך שהעברתי את חוק בנק ישראל,אשר לדבריו שידרג את מעמד הבנק המרכזי בארץ ובעולם".

גפני הוסיף ואמר כי "הנגיד פישר היה דמות דרמטית ומשפיעה בכל הנושא של ייצוב המשק וכלכלת ישראל, וכי לנגיד יש חלק ניכר בכך שישראל שרדה את המשבר הכלכלי העולמי במינימום נזקים". הוא סיפר כי פעל בשיתוף פעולה מלא עם הנגיד, ובמקרים בהם היו חילוקי דעות, פעלו בכבוד הדדי. "אני מצר על פרישתו. אין ספק שתרומתו היתה משמעותית אך אני מכבד את החלטתו", דברי גפני.
סטנלי פישר פרישה יוני בנק ישראל שקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד