י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ישיבת נחלים תפצה מורה ב-150 אלף שקל

המורה, דינה פישר, טענה כי פיטוריה נעשו על רקע מוצאה מחבר העמים • בית המשפט קיבל את הטענה, וחייב את המוסד בפיצויים של 150 אלף שקל, והוצאות משפט - 15 אלף שקל

ישיבת נחלים תפצה מורה ב-150 אלף שקל

דינה פישר, בת 56, שימשה בתפקידה כמורה לתנ"ך יהדות והיסטוריה במשך שמונה וחצי שנים בישיבת נחלים. בתביעה שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, טענה כי היא פוטרה מעבודתה בשל מוצאה (חבר העמים). בית הדין חייב את הישיבה לשלם לה פיצויים בסך 150,000 שקלים.

פישר, התקבלה לעבודה במוסד בעקבות פנייתה - במסגרתה הציעה להנהלת בית הספר להקים מגמות לימוד שתפנינה לציבור התלמידים העולים יוצאי חבר המדינות. היא הביאה עמה 'נדוניה' בדמות קבוצה של תלמידים ממדינות אלו.

בעת קבלתה לעבודה במוסד, לא הייתה לפישר השכלה מתאימה, על פי דרישות משרד החינוך, כתנאי להוראת המקצועות ההומאניים. כ-4 שנים לאחר תחילת עבודתה בבית הספר השלימה פישר את לימודי התואר השני בתחום היהדות ב-TOURO COLLEGE בניו-יורק.

עם השנים היא החלה ללמד את המקצועות ההומאניים גם בכיתות שהרכב אוכלוסייתן לא התבסס על תלמידים יוצאי חבר העמים, וכלל גם תלמידים ילידי הארץ או תלמידים עולים ממדינות אחרות.

לאחר כשמונה וחצי שנות עבודה קיבלה פישר מכתב פיטורים. "הפסקת עבודתך היא כתוצאה מירידה במספר התלמידים מחבר העמים בבית הספר וסגירת מגמת קירור ומיזוג", נכתב במכתב שקיבלה.

פישר לא השלימה עם הודעת הפיטורים, ניסתה לפנות למוסד החינוכי. משדרישותיה לא הועילו היא פנתה לבית הדין בבקשה למתן צו עשה זמני, המורה על ביטול פיטוריה, מאחר והם לוקים באפליה פסולה על רקע מוצאה. המוסד לא התייחס לתביעה ואף לא נכח בדיון שקבע כי יוצא צו עשה זמני המבטל את הפיטורים. מאוחר יותר, הגישה פישר תביעה על ביזיון בית המשפט ומשכך הגיש המוסד תשובה ובקשה לבטל את הצו.

בשלב מסוים ביקש בית הדין את דעתו של משרד החינוך שקבע כי פישר תוכל ללמד מקצועות מוסיקה וכדומה, אך לא את המקצועות שנהגה ללמד במוסד - מאחר ואין בידה את ההשכלה המתאימה לכך. בשל כך, בית הדין ביטל את הצו הזמני.

בעקבות כך, הגישה דינה פישר כתב תביעה מתוקן במסגרתו עתרה למתן צו מניעה שיאכוף את יחסי העבודה. הטענות שהיא העלתה בתביעה היא כי הפיטורין נעשו בהעדר שימוע, ושהם לוקים באפליה פסולה.

השבוע, קבעה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כי המוסד יאלץ לשלם סך של 50,000 שקל בגין נזק לא ממוני, בגין הפרת הוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ופיטורים שלא כדין. סך של 100,000 שקל בגין פיצוי ממוני בשל אובדן השתכרות, וסך של 15,000 שקל בגין הוצאות משפט.
אפליה חבר העמים פיצוי פיטורין בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד