י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בן חמש בלע מטבע והכריז: "הניסוי נכשל"

ילד בן חמש ביקש לערוך 'ניסוי מדעי' עם מטבע • הניסוי הסתיים עם המטבע בקיבה והילד הודיע להוריו: 'הניסוי נכשל' • רופאי בית החולים הצליחו לחלץ את המטבע

המטבע. צילום: דוברות רמב"ם
המטבע. צילום: דוברות רמב"ם

י', בן חמש מאזור חיפה, ניסה לבצע "ניסוי מדעי" בביתו, אך במילותיו של הילד עצמו "הניסוי כשל".

הילד הסקרן הכניס לפיו מטבע של עשר אגורות, והצמיד ללחיו מגנט. מטרת הניסוי הייתה לבדוק, האם הוא יוכל להזיז את המטבע שבפיו, בעזרת המגנט שהוצמד ללחי, אולם במהלך הפעולה, למדען הצעיר אירעה "תאונת מעבדה" והוא בלע את המטבע.

למזלו המטבע החליק בגרונו ונתקע בקיבתו, מבלי שזה יהווה סכנה או יכאיב לו. מיד, לאחר שבלע את המטבע, ניגש להוריו והכריז "הניסוי כשל".

כאשר ההורים הבינו באיזה ניסוי מדובר, הם מיהרו להגיע לאחת ממרפאות קופ"ח שבאזור מגוריהם, אולם שם ייעצו להם להמתין עד שהטבע יעשה את שלו. במשך שבועיים ימים המתינו הוריו של בן ה-5 ליציאתו של המטבע מגופו בדרך טבעית, כאשר הם עוקבים באמצעות סריקות אחר תנועת המטבע בקיבתו של הילד, אולם לבסוף, בעצת הרופא המטפל בקהילה, הוחלט להביא את הפעוט אתמול לרמב"ם בכדי לסייע בהוצאת המטבע.

המטבע הוצא בטיפול שגרתי, הנקרא גסטרוסקופיה. הטיפול נעשה באמצעות הכנסת סיב אופטי עם מצלמה זעירה דרך הלוע, המאפשר את איתור המטבע ושליפתו בקלות. כמה שעות לאחר מכן, שוחרר י' לביתו, כשהוא חש בטוב.

לדבריו של פרופ' רון שאול, מנהל יחידת גסטרו ילדים ברמב"ם ומי שטיפל בי', לפעוט שיחק המזל: "הסקרנות היא דבר טבעי כשמדובר בילדים, וניסויים מדעיים הם דבר נחמד, אבל רצוי שיבוצעו תחת השגחה של מבוגר. אנו רואים מקרים רבים של ילדים המגיעים לבית החולים לאחר שבלעו עצמים זרים, ולא תמיד זה מסתיים באופן כזה".

מטבע בליעה רמב''ם ניסוי קיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד