כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

היועה"מ: חקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי

שלושה שבועות אחרי דו"ח המבקר, החליט היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, בגין התנהגות שאינה הולמת קצין • מקורביו: "יש לחקור גם אחרים"

גבי אשכנזי. צילום: פלאש90
גבי אשכנזי. צילום: פלאש90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במילואים גבי אשכנזי, ונגד עוזרו, אלוף-משנה במיל' ארז וינר, בגין פרשת הרפז. כך דווח הערב (ג') בחדשות 10.

לפי הדיווח החקירה תהיה מצומצמת ותתמקד בעבירה של "התנהגות שאינה הולמת קצין".

דעתו של היועץ המשפטי לממשלה הייתה שאין להעמידו לדין אך נציגי מבקר המדינה ונציגי הפרקליטות הצבאית, התעקשו ולבסוף ניסחו הצדדים פשרה שיחקרו במישור הפלילי רק את אשכנזי ועוזרו וינר.

מבקר המדינה יוסף שפירא, המליץ בדו"ח שחיבר על הפרשה לפתוח בחקירה פלילית, וכך גם הייתה דעתו של הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני.

מקורבי אשכנזי אמרו כי אף גורם רשמי מלשכת היועץ המשפטי לממשלה או מכל גורם אחר בצה"ל לא אישר את הפרסומים וכי אם תיפתח חקירה עליה לכלול אנשים נוספים.

פרשת מסמך הרפז התפוצצה בחודש אוגוסט 2010 עם חשיפת המסמך בערוץ 2, כשברקע מערכת היחסים העכורה בין לשכת שר הביטחון ברק ללשכת הרמטכ"ל אשכנזי.

לפני כשבועיים הודיע הרמטכ"ל בני גנץ על החלטתו להדיח את וינר בעקבות חלקו בפרשה. גנץ זימן אליו לשיחה את וינר, אשר כלפיו נטען בין היתר כי חיבר חומר מכפיש נגד שר הביטחון ברק.

הוא הודיע לו כי הוא רואה בחומרה רבה את מסקנות דו"ח מבקר המדינה בעניינו. הרמטכ"ל הוסיף כי מאחר שהוא לא רואה דרך לקדם אותו - הוא מתכוון להעלות אותו לוועדת התרת התחייבות, שמשמעותה סיום שירותו בצה"ל.
גבי אשכנזי רמטכ''ל צה''ל שחיתות הרפז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד