י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לפיד רוצה את יו"ר הכספים והשיכון

החל מהערב: רוב הסיעות צפויות להמליץ לנשיא על נתניהו • העבודה, מרצ, לבני והערבים לא ימליצו על אף ח"כ • בנט ולפיד נפגשו • לפיד דורש את יו"ר הכספים ומשרד השיכון

נפגשו בעבר: בנט כמזכ"ל מועצת יו"ש, לפיד כעיתונאי. צילום: מועצת יו"ש
נפגשו בעבר: בנט כמזכ"ל מועצת יו"ש, לפיד כעיתונאי. צילום: מועצת יו"ש

נשיא המדינה, שמעון פרס, יפתח היום בערב בסבב התייעצויות עם נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-19, לקראת החלטתו על זהות חבר הכנסת עליו יטיל להרכיב את הממשלה הבאה.

מרבית חברי הכנסת צפויים להמליץ לנשיא על מינויו של בנימין נתניהו לתפקיד ראש ממשלה. לצד הליכוד ביתנו, גם יש עתיד, ש"ס, הבית היהודי וקדימה כבר הודיעו שבכוונתם להמליץ על נתניהו.

סיעות העבודה, מרצ, התנועה, חד"ש, רע"ם-תע"ל ובל"ד החליטו שלא להמליץ על אף מועמד.

ראשונים יגיעו אל בית הנשיא כבר הערב נציגי הליכוד-ביתנו ויש עתיד - המפלגות הגדולות בכנסת הבאה. מחר יגיעו שאר נציגי הסיעות, כאשר הסיעות החרדיות יגיעו בשעות שלפני הצהריים.

הנשיא צפוי להכריז על זהות המועמד עד ליום שישי, ואז ניתן יהיה לפתוח באופן רשמי במשא ומתן הקואליציוני.

בינתיים מתברר כי מנהיגי רשימות יש עתיד והבית היהודי - יאיר לפיד ונפתלי בנט - מהדקים את שיתוף הפעולה ביניהם, במטרה לייצר ציר משותף לקראת הכניסה לקואליציה, המתבסס על קידום ה'שוויון בנטל'. השניים אף קיימו פגישה משותפת.

החיבור בין לפיד לבנט מתגבש על רקע התיאומים הגוברים בין ש"ס ויהדות התורה, שהחלו לפעול ליצירת גוש משותף בניסיון להגדיל את כושר המיקוח שלהן במו"מ ולשפר את סיכוייהן להיכנס לממשלה הבאה.

בתוך כך מסתמן כי מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד עומדת לתבוע מבנימין נתניהו לקבל לידיה את תפקיד יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, לצד משרד הבינוי והשיכון.

תביעה זו מהווה התרסה כנגד המפלגות החרדיות שבשנים האחרונות החזיקו בתפקידים אלה - ח"כ משה גפני מסיעת יהדות התורה בוועדת הכספים, והשר אריאל אטיאס בתיק השיכון.

מקורות ביש עתיד אומרים כי הם עומדים לדרוש את התפקיד בוועדת הכספים - הנחשב ליוקרתי והמשפיע ביותר מבין ועדות הכנסת לצד ועדת חוץ ובטחון - משום ש"אין טעם לקבל תיקים חשובים, אם בראשות הוועדה יעמוד ח"כ חרדי שיעשה ככל העולה על רוחו, ויתקע את פעילות המשרדים, בהתאם לסדר יום פוליטי שונה לחלוטין מזה של רוב אזרחי המדינה".

שמעון פרס בנימין נתניהו יאיר לפיד נפתלי בנט קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד