כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

כביש 31 - כביש הדמים. הרוג בכל חודש בשנתיים האחרונות

לאחרונה נשלחו שלושה מכתבים מאנשים הנוסעים על הכביש, אל מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל": הירתם לשיפור התשתית בכביש כדי להציל חיים". אור ירוק: "כביש 31 הוא כביש אדום שחייב לעבור שיפור תשתיתי באופן מהיר"

צילום: אתר roads
צילום: אתר roads

שלושה מכתבים נשלחו לאחרונה אל שי ברס, מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל", על ידי שלושה נהגים שנוסעים בכביש 31. בפניות, מבקשים הפונים מברס להירתם לשיפוץ מיידי של כביש הדמים, שגבה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות. בשנת 2011 נהרגו 12 בני אדם בכביש 31 ובשנת 2012 נהרגו 11 בני אדם, ממוצע של כמעט אדם אחד בכל חודש!

"אני מבקש להעלות בפניך את רמת מסוכנותו של כביש זה" כותב שלמה שגן מאשדוד, לברס, "כביש עם נתיב אחד לכל כיוון, אינו מואר בלילה, בקטעים רבים קו הפרדה לבן, מסוכן להולכי רגל הנכנסים ויוצאים מהישובים שלאורכו, כי אין מעברי חציה מסומנים ומוסדרים".

כביש 31 מאופיין בנתיב אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות. הנסועה בכביש עלתה בשנים האחרונות דבר שמחייב היערכות חדשה. "כתושב הדרום, ברצוני להסב את תשומת ליבך לליקויי בטיחות חמורים בכביש 31", כותב מור פיניש, סטודנט בן 25 מבאר שבע, ומוסיף "כביש שכבר שנים הינו ציר מוות, בו אני ושאר תושבי האזור נוסעים בו בין אם באופן קבוע ובין אם לטייל באזור הדרום ובדרך לים המלח". פיניש פונה אל ברס בבקשה לטפל בדחיפות בכביש: "זוהי מלחמה שבה אפשר לנצח על ידי הכרה בתופעה וטיפול בה ונתינת תשומת לב מרבית כמו שמלחמה דורשת. טיפול במחדלים בכביש זה צריך להיות בעדיפות עליונה".

בתקופה האחרונה החלו עבודות שיפור התשתית בכביש 31 מצומת שוקת ועד צומת ערד. במקום ישנם שיפוצים רבים שגורמים לנהגים רבים לטעות. ליעד שמיר בן 21 מבאר שבע: "למיטב התרשמותי, בתקופת השיפוצים בכביש נדרש להגביר את הפיקוח בכדי לצמצם את המפגעים הנובעים מפעילות קבלני הביצוע".

עמותת אור ירוק: "כביש 31 הוא כביש אדום שחייב לעבור שיפור תשתיתי באופן מהיר, כדי לחסוך בחייהם של הנוסעים בו. הסטטיסטיקה בשנתיים האחרונות מראה כי בכל חודש נהרג אדם אחד ולכן, הכביש חייב לכלול שני נתיבים לכל כיוון עם מפרדה קשיחה במרכזו, למניעת תאונות חזיתיות. יש להתקין תאורה מלאה לכל אורכו, להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים ולאפשר להולכי הרגל שגרים בסביבת הכביש לחצות אותו באופן בטוח".
אור ירוק כביש 31 הרוגים תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד