כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אייכלר: "דרישת 'יש עתיד'- גזענית"

אייכלר יוצא להגנת גפני • "מי שדורש ממשלה ללא חרדים צריך להיענש כמו אוהד ביתר שדורש קבוצה ללא ערבים" • ולמה יהדות התורה מתעקשת לקבל את ועדת הכספים?

ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

ח"כ ישראל אייכלר התראיין ברשת ב', ותקף בחריפות את דרישת 'יש עתיד' לקבל את ועדת הכספים, בדגש על כך ש'צריך להוציא את הועדה מידי החרדים'.

ראשית הדגיש אייכלר את פעילותו של יו"ר הועדה הנוכחי, ח"כ משה גפני, למען כל המגזרים, ללא סקטוריאליות: "אמר ח"כ ג'ומס, שלמרות שהוא מייצג את המגזר החקלאי והסקטור הקיבוצי, הוא היה בועדת הכספים חבר טוב של גפני וליצמן, על המקצועיות והיושר שלהם אין שאלה.

"יש פה שאלה של עקרון ומעשה, עצם האמירה שאסור שיהיה ראש ועדה חרדי,הרי רק השבוע נעצרו אוהדי ביתר שרצו שביתר תהיה נקיה ממוסלמים, כמה שנים מאסר מגיע למי שרוצה ממשלה נקיה מחרדים או ועדת כספים ללא חרדי? לגיטימי ש'יש עתיד' תבוא וחאמר אני רוצה את ועדת הכספים בשביל הצרכים שלי, אבל להגיד שחרדי פסול בגלל דאגתו שהחרדים לא יקופחו ויופלו לרעה על ידי הסקטור החילוני זה גזענות".

עוד בנושא:
לפיד ובנט ימליצו: נתניהו • לפיד רוצה את יו"ר הכספים והשיכון

"במיוחד יהודי כמו הרב משה גפני, שהציל את עובדי פרי גליל ואפילו בטובא זנגריא הצביעו בשבילו - האם הוא פסול מלהיותמ יו"ר ועדת הכספים? להגיד שגפני לא יכול להחזיק בתפקיד כי הוא חרדי, זה כמו להגיד שאני כאדם חרדי לא יכול לקבל שירות משר חילוני, איפה החשיבה ששר הוא ממלכתי? זה בעיני תוצאה של עבודה גזענית".

בהמשך הסביר אייכלר את החשיבות שרואה יהדות התורה בתפקיד יו"ר ועדת הכספים: "ניגש לנקודה, דווקא החרדים צריכים את ועדת הכספים, למה אדם חילוני שחי במדינת תל אביב שבחרה ביאיר לפיד לא זקוקה לועדת הכספים? כי כל הכספים של בתי הספר שלהם, העיריות וכל מה שזקוקים לו - כולל מקומות העבודה - מעוגנים בחוק, ואף אדם לא יעז לגעת בהם. לעומת זאת, פקידי השלטון החילוני מנסים בכל דרך אפשרית למדר את האדם החרדי, הילד החרדי וודאי העובד החרדי מכל תקציב אפשרי, העובד החרדי חסום במגזר הציבורי, אז כשיש יו"ר ועדת כספים - זה לא שאנחנו מקבלים יותר, אלא הוא יכול לתקן קצת מקרי קיפוח".

לסיום נשאל אייכלר האם יהדות התורה תהיה בקואליציה או באופוזיציה, והשיב: "אני לא יודע לנחש, רק יודע שאותו עם שנתן ללפיד 19 מנדטים, הביא לשס ויהדות התורה אותו מספר קולות, ועם בנט זה כמו הליכוד - 30 מנדטים, ולכן ביבי צריך לקחת את החרדים והדתיים לצידו".
אייכלר ועדת הכספים אפליה פרי גליל משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד