י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פשקוויל: 'אתרא' משת"פ עם השירות אזרחי

בירושלים הופץ פרסום של מינהלת השירות האזרחי, כביכול, המספר על שת"פ עם 'אתרא קדישא' • הפשקוויל המקורי נועד לפגוע בכנס שעורך הארגון לגיוס מתנדבים • הוגשה תלונה במשטרה

הרב דוד שמידל. צילום: ארכיון
הרב דוד שמידל. צילום: ארכיון

רבים הרימו גבה כשקיבלו הבוקר (ד) מסמך רשמי של מנהלת השירות האזרחי – לאומי ובו נמסר על שיתוף פעולה עם ארגון 'אתרא קדישא'. המכתב הזמין את הציבור להשתתף בכנס הסברה שיתקיים הערב בירושלים, ובו יינתן מידע אודות פרויקט ההתנדבות בארגון מטעם המינהלת.

אלא שקריאה נוספת של המסמך ובירור קצר העלה כי המסמך זויף.

המכתב - שהופץ על ידי מתנגדי 'אתרא קדישא' - מתייחס בציניות ובעוקצניות לשיטת הפעילות שיוחסה לארגון ועל פיה לכאורה מעורבת בפעילות הארגון סחטנות וקבלת סכומי כספים גדולים מקבלנים ויזמי בנייה.

וכך לשון המכתב-פשקוויל: "מנהלת השירות האזרחי – לאומי מקיימת מבצע חדש לגיוס מתנדבים, למיזם ייחודי ומיידי בשיתוף עם ארגון 'אתרא קדישא', במסגרת הפעילות יהיו המתנדבים אחראים על אתרי בניה, ויסיירו ברחבי הארץ על מנת לאתר אתרי בנייה בעלי פוטנציאל, ואף יהיו מעורבים בתהליך הפיקוח".

עוד נכתב: "המתנדבים יהיו זכאים לקידום משמעותי ו/או בונוסים מאת 'אתרא קדישא', בשקלול אחוזי רווח מאתרי בניה וקבלנים". בסיום המכתב הוזמן הציבור לכנס הסברה שיתקיים היום בירושלים.

גם במנהלת השירות האזרחי לאומי הופתעו לקרוא את המכתב, שכן המזייפים צירפו את חתימתו של ראש המנהלת, שר שלום ג'רבי, ואף השתמשו בלוגו של משרד המדע והטכנולוגיה ושל המנהלת עצמה ללא אישורם.

המכתב הועבר לידיו של קצין הביטחון במנהלת - שהגיש תלונה במשטרה על שימוש בחתימתו של ג'רבי ועל המסמך השקרי.

בירור מעמיק יותר מעלה, כי בארגון 'אתרא קדישא' אכן מקיימים הערב כינוס באולמי 'בית ישראל' בירושלים, במטרה לגייס מתנדבים לסיורים, היות והוצאו צווי הרחקה לזמן ממושך לשניים מבכירי הארגון. בכינוס צפויים להשתתף גאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס, האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ועוד.

המזייפים ניסו 'לגמד' את הכינוס באמצעות הפצת המסמך המזוייף, במטרה לגרום לאירוע להיראות כבדיחה.
אתרא קדישא מכתב פשקוויל מנהלת שירות כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד