כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

דרעי נפגש עם אנשי חזון איש 5 טרם בואו לאדמו"ר מגור

חשיפת 'בחדרי חרדים' • אריה דרעי הגיע לביקור בבית האדמו"ר מגור, כדי לתאם לקראת המו"מ הקואליציוני • במוצ"ש נפגש עם נאמן בית הגראי"ל, הרב דוד שפירא, לתיאום עמדות • הסיפור המלא בפרסום ראשון

דרעי עם ליצמן בבית האדמו"ר
דרעי עם ליצמן בבית האדמו"ר

מאז נכנס דרעי לתפקידו כאחד מיושבי הראש של ש"ס, וכמנהיגה בכל הנוגע לצד המעשי - הוא עומד בקשר עם כל קדקודי 'יהדות התורה', ובהם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר 'דגל התורה' משה גפני. הקשר השוטף עם גפני הבשיל לכדי פגישה מעניינת שהתקיימה במוצ"ש האחרון, עת ישב לשיחה במשך שעה ארוכה עם נכדו ונאמן ביתו של הגראי"ל שטיינמן, הרב דוד שפירא, כדי לתאם עמדות - בעיקר בכל הנוגע לסוגיית הגיוס, אך גם נושאים אחרים עלו על הפרק לדיון.

בין השאר עלתה בימים האחרונים שאלה מעניינת שדנה בהצעה לפיה יגבשו המפלגות החרדיות גוש של 30 מנדטים עם הבית היהודי. בשל התנגדותו של הגראי"ל למהלך - הוא נקטע עוד בטרם הבשיל לכדי מעשה. "המפד"ל תמיד השתתפה בקואליציה, אין סיבה שגם הפעם לא תזחל פנימה - גם אם תסכם עם המפלגות החרדיות אחרת", היה אחד מהנימוקים שהושמעו, אך כמובן שהיו גם נימוקים אחרים, רוחניים.

באשר לטענות הנשמעות בתקשורת על ידי גורמים כאלו ואחרים בש"ס, ולפיהן, קיים כעס בבית הגר"ע יוסף על אנשי חזון איש 5 בעקבות פרשת רבי אמנון יצחק, טוענים בכירים בש"ס עמם שוחחתי כי אין כל שחר לדברים. הם מודים כי בהחלט "היו שמחים אילו במערכת הבחירות הייתה יוצאת הבהרה חד-משמעית לגבי דעתו של הגראי"ל על הקמת מפלגה, ש'תסחוב' קולות מש"ס", אך מערכת הבחירות תמה והמערכה כרגע סבוכה, ונדרש איחוד כוחות מלא כדי להתמודד עמה.

היום (ד) בשעות אחר הצהריים, קיים מנהיג ש"ס, אריה דרעי, פגישה עם האדמו"ר מגור, אליה הגיע כשהוא מלווה בסגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן. הפגישה בין דרעי לאדמו"ר נועדה ליישר קו באופן סופי בין סיעות ש"ס ויהדות התורה - לפני ההמלצה שיעניקו הסיעות לנשיא המדינה, שמעון פרס, על מי מחברי הכנסת להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, ולקראת המשא ומתן הקואליציוני.

אין ספק כי המגעים של דרעי עם קודקודי הפלגים המרכיבים את יהדות התורה יש בה כדי לאותת כי בש"ס לא מתכוונים להיות 'המפלגה הפשרנית' שתיכנס לקואליציה, גם במחיר פשרות בנושא הגיוס, וכי היא תיישר קו עם אחותה הקטנה יותר (למען האמת, כבר לא כל-כך קטנה) יהדות התורה.

קואליציה האדמור מגור אריה דרעי יעקב ליצמן ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד