כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עלייה משמעותית בביקוש לערכות המגן

החשש מהנשק הכימי המצוי בידי סוריה, גרם לעלייה משמעותית בביקוש לערכות מגן • במקום 1,400 ערכות ליום בשבוע שעבר, חולקו השבוע קרוב ל-4,000 ערכות ביממה

צילום ארכיון: מנחם הלוי
צילום ארכיון: מנחם הלוי



על רקע הדיווחים השונים על גורלו של הנשק הכימי והחשש שמא יזלוג לידיהם של גורמים עוינים, דיווחו היום (ד') ב'דואר ישראל' כי מתחילת השבוע חלה עלייה משמעותית בביקוש לערכות המגן במוקדי החלוקה של החברה.

בחברה מסרו כי ממספר ממוצע של כ-1,400 ערכות שחולקו בממוצע ביום ברחבי הארץ בשבוע שעבר, עלתה כמות הערכות שחולקו ביותר מפי שניים מתחילת השבוע, ועמדה מיום שלישי על למעלה מ-4,000 ערכות.

רבים מהתושבים במרכז ובדרום הארץ שהגיעו למוקדי החלוקה, נאלצו להמתין בתור שעות ארוכות. בשל כך, החברה ממליצה לציבור להשתמש בשירות ההזמנות הטלפוני שמספרו 171, ולהימנע מהמתנה במוקדי החלוקה.

עוד בנושא:
ישראל תקפה שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון

הערכות יגיעו באמצעות שליח עד לבית המזמין. בבאר שבע ובירושלים לצורך הדוגמא, עלה הביקוש לערכות המגן באופן ניכר, מכמויות של 100-400 ערכות ביום, חולקו השבוע למעלה מ-1,000 ערכות מגן ביום אחד.

גם במוקד ההזמנות חלה עלייה בפניות מאזרחים ובכמות ההזמנות. מממוצע של כ-200 הזמנות ביום לאורך התקופה, וירידה בחודש האחרון לכ-100 ביום, חלה עלייה משמעותית מתחילת השבוע, ובוצעו כ- 500 הזמנות ביום.

עד כה חילקה חברת דואר ישראל למעלה מארבעה מליון ושבע מאות אלף (4,700,000) ערכות מגן.

פיקוד העורף יקיים מחר תרגיל

פיקוד העורף יקיים ביום ה', כ' בשבט תשע"ג, 31 בינואר 2013, בין השעות 05:30-13:00, תרגיל בעיר גבעתיים, באזור הרחובות טבנקין, כורזין ובפארק גבעתיים. כמו כן, יתקיים התרגיל גם בעיר רמת- גן באזור אצטדיון "וינטר".

בתרגיל ישתתפו כוחות מפיקוד העורף, כיבוי האש, משטרת ישראל ומגן דוד אדום.

דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2013 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות והרשות המקומית.

מידע נוסף ניתן למצוא במרכז המידע של פיקוד העורף, בטלפון 1207.
תרגיל עורף מסכות כימי אזרחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד