כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בעקבות האיומים - הרבנים הראשיים נפגשו עם המפכ"ל

חשיפת 'בחדרי חרדים' • בעקבות פרשת הסחיטה במחלקת שחיטת חו"ל ברבנות הראשית, נפגשו הרבנים הראשיים עם המפכ"ל רב ניצב דנינו • "הנושא יטופל בעדיפות עליונה"

הרבנים הראשיים עם המפכ"ל. צילום: הרבנות
הרבנים הראשיים עם המפכ"ל. צילום: הרבנות

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר והרב יונה מצגר סיימו הערב (ד') פגישה עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בעקבות פרשת האיומים על עובדי אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל.

בפגישה הציגו הרבנים הראשיים לישראל את האירועים האחרונים. בין השאר סיפרו על אדם חבוש קסדה, שהגיע באמצע הלילה לביתו של אחד מעובדי המחלקה ואיים על אשתו.

אירועים אחרים כללו איומים והטרדות באמצעות הטלפון. לדברי הרבנים, עיקר האיומים מופנים נגד עובדי מחלקת שחיטת חו"ל, האמונים על שיבוצם של משגיחים ושוחטים בבתי המטבחיים בחו"ל.

לאחר הצגת הדברים אמר המפכ"ל, הנושא יטופל בעדיפות גבוהה. לדברי רב ניצב דנינו, תינתן הנחיה לשוטרי מחוז ירושלים להקדיש תשומת לב לתלונות על אירועים נוספים שיתקבלו בעתיד.

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב נסים מור, שהשתתף גם הוא בפגישה, אמר כי ייבדקו לגופן כל התלונות על איומים שתתקבלנה, אולם ביקש ממנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר, להורות לעובדיו שיגישו תלונות על אירועים דומים מיד לאחר התרחשותם, כדי לסייע באיסוף הראיות ובייעול החקירה.

חשיפת הפרשה:
סחיטה? • עובדי הרבנות קיבלו איומים על חייהם

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', לפני שבועיים הודיעה הרבנות הראשית לעובדי מחלקת שחיטת חו"ל באגף הכשרות על השבתת המחלקה למשך שבוע בשל האיומים והטרדות שקיבלו חלק מעובדיה.

מחלקת שחיטת חו"ל אחראית על שיבוצם של צוותי פיקוח שנשלחים לארצות שונות ומשגיחים על הכשרות בבתי המטבחיים. צוותי הפיקוח מונים בין 8 ל-16 משגיחים, שיוצאים למספר חודשים לעבודת פיקוח - ולאחר סיום התקופה שבים לישראל, מוחלפים על-ידי צוות אחר לתקופה, ושוב יוצאים לחו"ל.

לאחרונה, התרבו איומים על חיי כמה מעובדי המחלקה ומשפחותיהם. ברבנות הראשית חושדים, כי מדובר באיומים שמקורם במשגיחים שנמנע מהם להשתתף במשלחות - ופרנסתם נפגעה.
הרב יונה מצגר הרב שלמה עמאר איומים רבנות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד