כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

לפיד לפרס: "לא משחקים, ממליצים נתניהו"

הנשיא קיבל את תוצאות הבחירות והחל בהתייעצויות • הליכוד ביתנו ויש עתיד כבר המליצו: נתניהו • לפיד: "זה עדיין לא אומר שנשב בקואליציה, שום דבר עוד לא סגור"

פרס עם לפיד. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל
פרס עם לפיד. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל



נשיא המדינה החל הערב בסבב ההתייעצויות עם נציגי המפלגות. המפלגות הראשונות אשר נציגיהם הגיעו לבית הנשיא להתייעצות עם שמעון פרס היו הליכוד ביתנו ויש עתיד.

נציגי מפלגת הליכוד ביתנו - גדעון סער, גלעד ארדן, דוד רותם, יובל שטייניץ וזאב אלקין - הגיעו ראשונים למשכן הנשיא. בפתיחת פגישתו עם נציגי הליכוד ביתנו אמר הנשיא פרס: "קיבלתי לפני כמה רגעים את תוצאות הבחירות ואתם הסיעה הגדולה ביותר בכנסת ה-19. ברצוני לברך אתכם כי הבחירות התקיימו באופן מכובד. העם יכול להיות גאה בנבחריו".

גדעון סער אמר לפרס כבר בפתח הפגישה כי המפלגה תמליץ על בנימין נתניהו כמועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה, וכי הוא מאמין כי הממשלה צריכה להיות רחבה ככל שניתן.

לאחר גמר הפגישה, אמר גדעון סער: "המציאות הפוליטית ברורה ומראה כי רק למועמד אחד, ראש הממשלה בנימין נתניהו יש אפשרות להרכיב ממשלה ולכן המלצתנו לנשיא המדינה הייתה כזו. קיימנו שיחה עם כבוד הנשיא במגוון נושאים, בהם נושא השוויון בנטל, כלכלת ישראל, הנושא האיראני, וקיבלנו את התייחסויותיו בנושאים האלה".

אחריהם הגיעו נציגי מפלגת יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, מיקי לוי, פנינה תמנו ויפעת קריב.

נשיא המדינה ברך ואמר: "ברצוני לברך אתכם על ההישג בבחירות הללו- 19 מנדטים, ועל כך שנמנעתם ממערכת בחירות שלילית ופעלתם בממלכתיות. הצגתם אלטרנטיבה, כיום יש לכם עתיד, ולא רק עבר, ואני גאה גם על מספר הנשים המיוצגות ברשימה שלכם".

פרס שוקל: לתווך בין החרדים ללפיד ב'שיוויון בנטל'
בנט המליץ: נתניהו • "החרדים אחים שלנו"
ש"ס המליצה על נתניהו • הגר"ע במכתב אישי: "תפעיל השפעתך למנוע קרע"

לאחר ההתייעצות אשר נערכה בדלתיים בסגורות, אמר יאיר לפיד: "במצע של יש עתיד כתוב כי מי שצריך להרכיב את הממשלה הוא ראש המפלגה הגדולה ביותר. אנחנו לא נעשה שום משחקים - אנו ממליצים על נתניהו. התכוונו לזה, וזה מה שאני ושלושת חברי הכנסת שאיתי המלצנו כעת לנשיא המדינה - לטעמנו זה מה שטוב למדינת ישראל. זה עדיין לא אומר שנשב בקואליציה, שום דבר עוד לא סגור".

מחר בבוקר יתחדש סבב הדיונים עם הגעת נציגי מפלגת העבודה, שלא ימליצו על אף מועמד. בהמשך היום ישבו מול פרס נציגי הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה, שימליצו כולם על ראש הממשלה המכהן.

"הבחירות התנהלו באורח מעורר כבוד"

קודם לכן קיבל נשיא המדינה לידו את תוצאות מערכת הבחירות.

נשיא המדינה אמר: "מערכת הבחירות התנהלה באורח מעורר כבוד, ללא תופעות של אלימות והפרות סדר ואני מברך את אזרחי ישראל על מימוש חובתם האזרחית בכבוד ועל השתתפותם בפועל בעיצוב עתיד המדינה. מערכת הבחירות היא גם מערכת מחנכת, בסגנון ובתוכן. זהו שיעור לאומי בדמוקרטיה. בדמוקרטיה ישנן כידוע דעות שונות ומפלגות שונות אבל בשעת הצורך היא יודעת להתעלות ולהתלכד כעם אחד".

הנשיא הודה לחברי ועדת הבחירות ואמר: "בראש המערכת ניצבתם אתם, חברי ועדת הבחירות. עשיתם את המלאכה הקשה והמורכבת באופן מעורר כבוד. תרשו לי מילה אישית. אני מכיר את השופט אליקים רובינשטיין שנים רבות. זכיתי אפילו להשתתף בחגיגת נישואיו, שיצרה משפחה של משפטנים. מששמעתי שאתה, ידידי אליקים רובינשטיין, תעמוד בראש וועדת הבחירות המרכזית ידעתי שהיא תנוהל במירב האחריות, ההגינות והיושר האינטלקטואלי. ואכן כך היה. תודת האומה נתונה לך".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, אליקים רובינשטיין אמר: "עלה בדעתי קודם, בהתכנסות בוועדה, שאנו ביום השמיני אחרי הבחירות, לפי החוק. והוועדה היא סוג של מיילדת של ההיריון של הבחירות ונולד הרך הנולד, והיום הברית ואני מאחל לכנסת - לתורה, לחופה ולמעשים טובים.

"מספר בעלי זכות הבחירה היה 5,656,705 מתוכם הצביעו 3,833,646. כ67.79% קרוב ל68%. זה אחוז גדול מאחוז הבחירות לכנסת ה-18 שעמד על 64.7%.

"במערכת הבחירות נתקלנו בגילויי גזענות, אני רוצה להרים קול ולהדליק נורות אדומות אל מול תופעות כאלה במדינת ישראל. צריך לדעתי, להיות קונצנזוס כלל ישראלי להקיא אותן, מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית שקמה לאחר השואה ומבלי שהשווה אין שום מקום לדברים האלה".
בחירות קואליציה שמעון פרס מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד