כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אם אריה חזק - הם חלשים • טור אישי

מוטי בוסקילה בטוח: בסופו של דבר ש"ס תהיה חברה בממשלה, והרבה בזכותו של אריה דרעי • יאיר לפיד לעומת זאת, יברח מהר אל מחוץ לקואליציה • זווית אישית

אריה דרעי. צילום: קובי הר צבי
אריה דרעי. צילום: קובי הר צבי



אז זהו זה, סיימנו עם הבחירות, הלכלוך כובס, הבלגן שקע, וכעת כולם עוברים לפרשנויות השונות: מי יהיה בקואליציה? מי יזכה בתפקיד השר הבכיר? מי יהיה עלה תאנה? מי יכנס בעל כורחו ומי ישאר בחוץ?

את האמת, ראש הממשלה נתניהו, נמצא מבחינתו במצב קשה מאוד. הוא לא זוכר ראש ממשלה שהיה במצב דומה. כשמצד ימין לוחש לו יאיר לפיד ותשע עשר המנדטים שלו, מצד שמאל צועקים לו אריה דרעי ומשה גפני, שהם יחד שווים שמונה עשר מנדטים, מעל הראש עומדים לו סילבן שלום, גלעד ארדן, גדעון סער ושות', איווט ליברמן קושר לו את הידיים בלי לדבר, ונפתלי בנט הנעלב מזכיר לו שהוא גם קיים.

אם הדברים היו תלויים בביבי לבד (דהיינו בשרה), קרוב לודאי שהיינו רואים קואליציה של 69 חברים, הליכוד ביתנו, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה, התנועה של ליבני וקדימה של מופז. קואליציה די חזקה ואמינה, אולי לא רחבה מי יודע מה, אבל יציבה ותומכת, אוהבת ותומכת, ממש כמו משפחה שכזאת.

אבל מה נעשה ומעל ביבי שרה והילדים, נמצאת התקשורת, זאת שהריצה בחינם את יאיר לפיד, זאת שמזכירה לאזרחי המדינה בכל יום, שדרוש דרוך טיפול הולם לשוויון בנטל, זאת שמעלה ומורידה ממשלות. זאת שחלומה לראות את החרדים מתייבשים בחוץ על ספסל הנאשמים.חלומו המתוק של כל עיתונאי מתחיל, לראות קואליציה של ביבי, איווט, לפיד ובנט. ארבעה שבכל הזדמנות דואגים להזכיר שהם מלאי אמונה, שהם מבינים שעם ללא עבר זהו עם ללא עתיד (בלי לפגוע ביש עתיד של אדון לפיד), ארבעתם בארוחת הבוקר מבשלים לכולנו סיפורים עד כמה חשובים הם השותפים החרדים, ובארוחת הערב הם אוכלים אותם לתיאבון. ארבעתם דורשים שוויון בנטל, ארבעתם דורשים לקצץ בתקציבים, לארבעתם חזון אחד משותף, לראות את אריה דרעי מפנה להם שוב את הבמה.

הם כולם יודעים, הילד ששיגע אז בזמנו את המדינה, הילד שהפך לחביבם של רבין פרס, ויצחק שמיר. הילד שבגיל עשרים וארבע כיהן כמנכ"ל משרד הפנים, הילד שהפך לשר הצעיר ביותר בתולדות המדינה, הילד שהפיל והכתיר ממשלות, חזר לקדמת הבמה, לשורה הראשונה. הם יודעים שאם אריה דרעי חזק, אז הם חלשים.

איווט רוצה את אריה

אנו נמצאים במדינה שמזמן אבדה את האידיאולוגיה, האגואולוגיה והעסקנות הפוליטית השתלטו עליה.

היום לראש הממשלה לא תהיה בעיה לצאת למבצע צבאי בכדי להוכיח לציבור מהו כוחו? (קרי ביבי נתניהו). היום ראש הממשלה מסוגל בכוונת תחילה לפלוט אילו מבצעים צבאיים הוא עשה במהלך הקדנציה (קרי אהוד אולמרט). הלכנו לאיבוד, תקציבה הענק של המדינה מחולק לפי הכח הפוליטי, הם יכולים לספר סיפורים על שוויון בנטל, על הזדמנות שווה לכל ילד, על מצע והצע, אבל הכל נמצא רק בסיפורים.

גם ביבי (שרה) וגם איווט ליברמן רוצים לראות את לפיד יושב על ספסלי האופוזיציה, ורב עם שלי יחימוביץ' שהוא לא מסכים להיות עלה תאנה. אך הם פוחדים שדווקא זה מה שיגדיל את כוחו בבחירות הבאות. הרי גם לפיד עצמו הצהיר שהוא אוהב לרוץ למרחקים ארוכים.

ניחוש פרוע שלי, ביבי יטפל ביאיר לפיד באופן אישי, גם אם יכניס אותו עכשיו לקואליציה, הוא מהר מאוד ידאג לגרום לו לברוח, והריצה שלו לבחוץ, תהיה מהירה בהרבה מהריצה שלו לבפנים. הרי אף אחד לא רואה את ליברמן ולפיד שורדים קדנציה שלימה זה ליד זה, והאמינו לי שלשניהם לא יהיה אכפת להיות תלויים זה לצד זה.

כמו שדעותיהם דומות, כך השקפתם רחוקה. איווט לא מסוגל לקבל ביקורת, הוא לא מסוגל לשמוע שאומרים לא מה לעשות. הוא ברגע מסוגל להקים כל צעקה (ותשאלו את השגריר הטורקי). עם כל הכבוד ליאיר לפיד, סטס מסז'ניקוב ודני איילון, היו שועלים פוליטיים טובים ממנו, ואת שניהם הוציא איווט לחופשה מוקדמת ללא תשלום, רק כי מצמצו לעברו.

בניגוד ליאיר לפיד, אריה דרעי יודע היטב להסתדר עם איווט, אל תתנו לקמפיין האחרון לבלבל אתכם, אני שמעתי לא פעם את השניים משוחחים, תמיד השיחה היתה הרבה יותר חברית מעסקית או פוליטית.

היחסים בינם כל כך טובים, עד שלא הייתי מתפלא עם ליברמן היה מטיל וטו על אי כניסתו של דרעי לממשלה (אבל מה לעשות וגם איווט ליברמן מפחד מהעיתונאים). גם עם ביבי אריה מסוגל להסתדר טוב יותר מכולם, הרי הנתק בינם לא היה על רקע אישי, פשוט הזמן עשה את שלו. בקיצור, איך שלא ננתח את הדברים, גם אם שס לא תתחיל את הקדנציה כחלק בלתי נפרד מהקואליציה (מה שלא נראה), היא תסיים אותה בפנים, אבל אריה כמו שרק הוא יודע, ידע להעניש את ביבי ושות', ויגרום להם להגיע מהר מאוד לגני התערוכה.
אריה דרעי שס מוטי בוסקילה בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד