ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המשך התיעצות הנשיא

המשך התיעצות הנשיא

  • י"ט שבט התשע"ג

נשיא המדינה שמעון פרס החל הערב בסבב ההתייעצויות עם נציגי המפלגות. ראשונות המפלגות היו "הליכוד ביתנו" ו"יש עתיד" אשר נציגיהם הגיעו לבית הנשיא להתייעצות עם נשיא המדינה.

נציגי מפלגת "הליכוד ביתנו" גדעון סער, גלעד ארדן, דוד רותם, יובל שטייניץ וזאב אלקין, הגיעו ראשונים למשכן הנשיא. בפתיחת פגישתו עם נציגי הליכוד ביתנו אמר הנשיא פרס: "קיבלתי לפני כמה רגעים את תוצאות הבחירות ואתם הסיעה הגדולה ביותר בכנסת ה-19. ברצוני לברך אתכם כי הבחירות התקיימו באופן מכובד. העם יכול להיות גאה בנבחריו".
הנשיא הדגיש כי מתוקף תפקידו יקיים היוועצות עם כל המפלגות בסבלנות הדרושה אך תוך רצון לסיים את ההליך במהירות האפשרית ואמר: "בכוונתי להתייעץ עם כל הסיעות מבלי לקפח אף סיעה כיון וזהו תפקידי על פי החוק ".

גדעון סער נציג מפלגת "הליכוד ביתנו" אמר לנשיא המדינה כבר בפתח הפגישה כי המפלגה תמליץ על בנימין נתניהו כמועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה, וכי הוא מאמין כי הממשלה צריכה להיות רחבה ככל שניתן.
לאחר גמר הפגישה אמר גדעון סער בהצהרתו בפני התקשורת: "המציאות הפוליטית ברורה ומראה כי רק למועמד אחד, ראש הממשלה בנימין נתניהו יש אפשרות להרכיב ממשלה ולכן המלצתנו לנשיא המדינה הייתה כזו. קיימנו שיחה עם כבוד הנשיא במגוון נושאים, בהם נושא השוויון בנטל, כלכלת ישראל, הנושא האיראני, וקיבלנו את התייחסויותיו בנושאים האלה".

מפלגה השנייה בהגעתה הייתה מפלגת "יש עתיד". נציגי המפלגה בראשות יאיר לפיד, מיקי לוי, פנינה תמנו ויפעת קריב. נשיא המדינה ברך את חברי יש עתיד בפתיחת הפגישה ואמר: "ברצוני לברך אתכם על ההישג בבחירות הללו- 19 מנדטים, ועל כך שנמנעתם ממערכת בחירות שלילית ופעלתם בממלכתיות. הצגתם אלטרנטיבה, כיום יש לכם עתיד, ולא רק עבר, ואני גאה גם על מספר הנשים המיוצגות ברשימה שלכם".

לאחר ההתייעצות אשר נערכה בדלתיים בסגורות, יצא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד למרכז התקשורת ואמר: "במצע של "יש עתיד" כתוב כי מי שצריך להרכיב את הממשלה הוא ראש המפלגה הגדולה ביותר. התכוונו לזה, וזה מה שאני ושלושת חברי הכנסת שאיתי המלצנו כעת לנשיא המדינה- לטעמנו זה מה שטוב למדינת ישראל. זה עדין לא אומר שנשב בקואליציה, שום דבר עוד לא סגור ".
אא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד