כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגר''ש ואזנר מוחה באדמו"ר מסאטמר: למה ערכאות?

למרות שהוזמן על ידי האדמו"ר מהרי"י מסאטמר - נמנע הגר"ש ואזנר מלהשתתף בהנחת אבן הפינה לקרית סאטמר בבני-ברק • הגר"ש ואזנר: "עדיף לפעול בדרכי נועם"

האדמו"ר מסאטמר בבני ברק. צילום אלי סגל
האדמו"ר מסאטמר בבני ברק. צילום אלי סגל

מקורבי הגר"ש ואזנר הדליפו הערב (ד), כי הגר"ש ואזנר השמיע דברי ביקורת באוזני האדמו"ר מסאטמר, בשל פניית חסידיו לערכאות, וכאות מחאה גם לא השתתף בהנחת אבן הפינה לקרית סאטמר בבני-ברק

קהילת סאטמר הבני ברקית, חגגה בראשית השבוע בראשות האדמו"ר המהרי"י מסאטמר, את הנחת אבן הפינה, לקראת הקמת הקריה החדשה 'יטב לב', בשכונת רמת אלחנן.

במעמד השתתפו אדמו"רים ורבנים רבים, המקורבים לחצר סאטמר. עם זאת בלט בהיעדרותו הגר"ש וואזנר שבצהרי אותו יום, ביקר אצלו האדמו"ר והזמינו.

מקורבים הדליפו כי הגר"ש ואזנר אמר לאדמו"ר, בעת ביקורו: "כל דבר ניתן לפעול בדרכי נועם וניתן לעשותו בדרכים אחרות. אולם כאשר פועלים בדרכי נועם, הסיכויים להצלחה ולסייעתא דשמיא גדולים יותר".

לדברי כמה יודעי דבר, הייתה בכך ביקורת נגד עסקני קהילת סאטמר שפנו לבית המשפט השלום בתל אביב, נגד בניית פרויקט המגורים ברחוב קדושת יום טוב.

מדובר במיזם דיור מטעם קהילת סאטמר שבנשיאות האדמו"ר המהר"א, ובשל חילוקי דעות ודין ודברים שהתגלעו בין עסקני שתי החצרות, נעצרו העבודות והנושא הגיע לפתחו של בית המשפט.

ימים ספורים לפני הגעת האדמו"ר לארץ, פורסמו כרוזים שונים המוחים על הצעד המכונה על ידם 'הליכה לערכאות'.

שלושת בתי הדין של בני ברק, הגר"נ קרליץ, הגר"מ לאנדא וזה של הגר"ש וואזנר, פרסמו דברי ביקורת על הפנייה לערכאות.

תוך כך, חסידי מהר"א סאטמר טוענים כי הביקור ספג מכה קשה. לא די שלמרות הכנס נגד הבחירות זכתה אגודת ישראל ל-7 מנדטים, אלא שבשל הבחירות גרף הביקור התעניינות מועטה בלבד.

עם זאת, טוענים אנשי ה'עדה' כי בקלפיות מאה שערים נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים, מה שמראה כי למרות מאמצים עילאיים של אנשי אגודה, ה'עדה' הצליחה למנוע מאנשי קהילתם להצביע.
הנחת אבן הפינה ערכאות בית משפט גרש ואזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד