י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

פרטי התקיפה נחשפים: ישראל תיאמה עם ארה"ב

גורמים רשמיים במימשל ארה"ב מאשרים שישיראל יידעה את המימשל לפני התקיפה בסוריה • היעד שהותקף כלל ציוד מיוחד לשיבוש מל"טים, שיועד להגיע לידי החיזבאללה

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

כלי התקשורת בעולם מגלים פרטים נוספים בפרשה: הבוקר (ה') דווח בעיתון "ניו יורק טיימס" כי ישראל הודיעה לארצות הברית לפני שתקפה בסוריה.

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי גורמים אמריקנייםבכירים אמרו כי ישראל יידעה את ארה"ב על התקיפה המתוכננת בסוריה. אותם גורמים אישרו כי ישראל תקפה בעומק שטחה של סוריה, בפרברי דמשק. הם אמרו כי להערכתם היעד היה כלי נשק מתוחכמים נגד מטוסים, שיועדו להגיע לחיזבאללה.

עוד בנושא:
סוריה מודה: ישראל תקפה מרכז מחקר ליד דמשק

גורמים אמריקניים רשמיים הוסיפו ואמרו לעיתון הבריטי "הטיימס" כי המשאיות שהופצצו הובילו גם ציוד אלקטרוני שמשבש את יכולת הניווט מבוססת ה-GPS של מטוסים ללא טייס.

כך גם לפי דיווח ב"וול-סטריט ג'ורנל", גורמים אמריקניים סבורים שישראל תקפה שיירה של משאיות שהובילו טילים נגד מטוסים שיועדו לחיזבאללה, והם העריכו כי הפצצת השיירה התרחשה בקרבת המתקן הצבאי שדמשק טענה כי הופצץ.

עם זאת, בהתייחסות ראשונה של הממשל האמריקני, אמר אתמול דובר הבית הלבן, ג'יי קרני: "אין לי שום תגובה על הדיווח. אני מפנה אתכם לממשלת ישראל לגבי פעולה שהם נקטו או לא". גם דוברת מחלקת המדינה ויקטוריה נולנד סירבה לומר דבר בנושא: "אין לי שום תגובה". אחר כך הוסיפה "מבלי להיכנס לנושאים מודיעיניים, אנחנו מודאגים מיחסי המשטר הסורי עם איראן ועם חיזבאללה".
הפצצה סוריה לבנון נשק ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד