כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בדיקת אור ירוק: מפגעים בסביבת הרכבת הקלה מסכנים את הולכי הרגל

בשל הנסיעה השקטה של הרכבת הקלה בירושלים ואי ההפרדה של תוואי הדרך בין הולכי הרגל והפסים, מסתכנים הולכי הרגל בירושלים. אור ירוק: "יש להסדיר את נושא הבטיחות במסילות הרכבת הקלה"

בדיקת אור ירוק: מפגעים בסביבת הרכבת הקלה מסכנים את הולכי הרגל

הרכבת הקלה בירושלים, נחשבת להצלחה גדולה. ממש כמו בערים גדולות וחשובות בעולם, גם ירושלים מתהדרת ברכבת קלה שמגיעה במהירות מצד אחד של העיר אל הצד השני. מבדיקה שנערכה על ידי עמותת "אור ירוק", באמצעות המכללה הישראלית לביטחון וחקירות, עולה כי בסביבת הרכבת הקלה ישנם מספר מפגעים, אשר מסכנים את הולכי הרגל, בעיר.

כל נוסעי ומשתמשי הרכבת הקלה הם הולכי רגל, אשר עולים ויורדים ממנה. מדובר על שלל גילאים של משתמשים, מילדים ובני נוער ועד אזרחים וותיקים. ולכן, על נהגי הרכבת, לקחת בחשבון את כל האוכלוסיות המשתמשות ברכבת. ישנו קשר ישיר בין הרכבת הקלה ובין האוטובוסים, קשר אשר גורם להזנה כפולה בין אחד לשני. בשל הקרבה בין תחנות האוטובוס לתחנות הרכבת הקלה, מתבצע מעבר של הולכי רגל, אשר חוצים את פסי הרכבת וחוצים כבישים רב מסלוליים, לא תמיד באופן בטוח במעברי חציה, על מנת להגיע לתחנות הרכבת הקלה.

מעברי החצייה המוסדרים, גורמים להארכת הדרך ולכן לעתים רבות הולכי הרגל מוותרים עליהם, ומסתכנים במעבר בין פסי הרכבת הקלה. הסכנה הגדולה היא פגיעה של הרכבת הקלה בהולכי הרגל. הרכבת מונעת על ידי מנוע חשמלי שקט, ולעתים איננה מורגשת. הסכנה היא לחוסר תשומת לב של הולכי הרגל ופגיעה בהם.

עמותת אור ירוק: יש להסדיר את נושא הבטיחות במסילות הרכבת הקלה. ניתן לעשות זאת על ידי שיקוע תוואי הדרך שבו עוברת הרכבת הקלה. ניתן לעשות זאת גם על ידי תחימת מסלול הרכבת הקלה בגדר או בכל אמצעי אחר שימנע את החיכוך בין הולכי הרגל והרכבת הקלה. בנוגע לרעש ניתן להתקין פעמונים במתריעים כי הרכבת מתקרבת".
אור ירוק הרכבת הקלה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד