כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בחור הכה משגיח, נחקר - ותלמידי כיתתו סולקו

דרמה בישיבה בבית וגן • ויכוח בין רב בישיבה ספרדית לבחור בקיבוץ א' גלש לאלימות • 'המקק' תלש את כיפתו וקרא: "אתה לא ראוי לה" - ואז פרצה מהומה שכללה אגרופים

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

ויכוח בין רב בישיבה ספרדית מוכרת בשכונת בית וגן בירושלים לבין בחור בקיבוץ א' בישיבה גלש אתמול (ד) לעימות מילולי והתדרדר גם לפסים אלימים. "הבחור הכה משגיח ואת בנו של ראש הישיבה - והמהומה יצאה מכלל שליטה", מעידים הנוכחים.

הבחור, בן 21 וחצי, שהה בחדרו במהלך סדר ג' במקום בבית המדרש. רב בישיבה, שאינו קשור לשיעור בו לומד הבחור, ערך סיור באותה עת בחדרי הפנימייה ופגש בבחור.

הרב ניסה להבין מהבחור מהי הסיבה שהוא אינו פוקד את ספסלי בית המדרש, ובעקבות כך התעורר ויכוח בינו לבין הבחור - שעלה בשלב מסוים לטונים גבוהים. הרב, שככל הנראה חש במצוקה, התקשר אל אחד מאנשי הצוות בישיבה, כדי שיבוא לסייע בידו.

הבחור הבין כי הוויכוח שפרץ בינו לבין הרב הולך ומסתבך – ונמלט לבית המדרש.

"המקק" (משגיח קטן - י.א.) בישיבה, שקיבל מהרב דיווח על המקרה, הגיע במהירות אל בית המדרש, דרש מהבחור לצאת החוצה. כשהאחרון סירב, הוא לקח ממנו את הכיפה וצעק בפניו: "אתה לא ראוי לה".

הבחור שנפגע מההתקפה נגדו בחר להגיב. "הוא תלש מראשיהם של המשגיח ובנו של ראש הישיבה שעמד לצידו את הכיפות ובמקום החלה אלימות בין הצדדים", סיפר בחור בישיבה ל'בחדרי חרדים'. "הבחור והצוות התקוטטו בניהם באלימות, שכללה בין היתר דחיפות ואגרופים".

המהומה יצאה מכלל שליטה, ואחד מצוות הישיבה הזמין ניידת משטרה.

בעדותו בפני השוטרים אמר המשגיח הקטן, כי הבחור תקף אותו באגרוף. בעקבות כך עצרה המשטרה את בחור הישיבה.

בחקירתו אמר הבחור לשוטרים, כי הוא רק דחף את המשגיח ולא מעבר לכך.

מאוחר יותר, הסירו בישיבה את התלונה נגד הבחור, בתנאי שיורחק מתחומי הישיבה למשך 21 יום. הבחור שוחרר ובמחאה על התקרית החליטו בהנהלת הישיבה להשהות את כל תלמידי קיבוץ א' מהלימודים - עד להודעה חדשה.

במשטרת ירושלים אישרו את הפרטים ל'בחדרי חרדים'.
ישיבה אלימות מקק בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 94 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד