י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרס שוקל: לתווך בין החרדים ללפיד ב'שיוויון בנטל'

הנשיא יתערב בעקבות "לחץ רב שמפעילות הסיעות השונות" • ליצמן לפרס: "עליך לגלות מנהיגות ולמנוע קרע בעם. מודאגים מחוק שיפגע בעולם התורה ובני הישיבות"

אצל הנשיא, צילום: פלאש 90
אצל הנשיא, צילום: פלאש 90

משלחת יהדות התורה, שכללה את יעקב ליצמן, משה גפני ומאיר פרוש - הגיעה לפני הצהריים אל משכן הנשיא להתיעצות עם שמעון פרס, לקראת הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. כמו הליכוד ביתנו, יש עתיד, הבית היהודי וש"ס, גם יהדות התורה המליצה להטיל על ראש הממשלה את התפקיד.

גם סיעת התנועה בראשות ציפי לבני הגיעה לנשיא, כמו גם אחמד טיבי ונציגי מרצ, אך לא ידוע על מי המליצו לפרס להטיל את הרכבת הממשלה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לנשיא: "עליך לגלות מנהיגות ואחריות ולמנוע קרע בעם. לא ייתכן שלא יאפשרו למי שרוצה ללמוד תורה בישראל. אנו מודאגים מחוק שיפגע בעולם התורה ובני הישיבות".

פרס הביע במהלך הפגישה תקווה להקמת ממשלה רחבה ויציבה.

עוד בנושא:
בנט המליץ: נתניהו • "החרדים אחים שלנו"
ש"ס המליצה על נתניהו • הגר"ע במכתב אישי: "תפעיל השפעתך למנוע קרע"
לפיד לפרס: "לא משחקים, ממליצים נתניהו"

בתוך כך, גורמים בבית הנשיא אמרו היום, כי בעקבות "לחץ רב שמפעילות על הנשיא הסיעות השונות", עשוי שמעון פרס להתערב במהלך המו"מ הקואליציוני ולתווך בין הסיעות החרדיות לשותפות הקואליציוניות - בעיקר יש עתיד - בנושא חוק שוויון בנטל.

מוקדם יותר הגישו אנשי ש"ס לנשיא איגרת אישית מהגר"ע יוסף, ובה ביקש הגר"ע מהנשיא להשתמש בהשפעתו הגדולה כדי לשמור את העם מאוחד ולמנוע קרעים.
שמעון פרס מו''מ יעקב ליצמן שוויון בנטל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד