י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

בקדיש האחרון פרץ האדמו"ר מויז'ניץ בבכי

סיום 11 חודשי החיוב אחר האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל צוינו בחסידות בסדרת אירועים • תפילה נרגשת בחדר הפטירה, עלייה לקבר - וחתונה • ומה אמר האדמו"ר לח"כ החדש?

האדמו"ר בתפילה. צילום: ארכיון
האדמו"ר בתפילה. צילום: ארכיון



בחצר הקודש ויז'ניץ ציינו אתמול 11 חודשים להסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל בסדרת אירועים:

המאורע בראשון בסדרה היה כאשר האדמו"ר מו'יזניץ התפלל תפילת ערבית בבית שבו הסתלק האדמו"ר זצ"ל, ברחוב אהבת שלום 15. מדובר בתפילה יוצאת-דופן ומרגשת במיוחד, שכן בחדר זה בו התקיימה התפילה, גם השיב האדמו"ר את נשמתו ליוצרה. תפילת שחרית התקיימה בבית המדרש הגדול עם ציבור גדול מהרגיל.

לקראת שעות הצהריים, יצאו האדמו"ר ובני המשפחה להקמת המצבה והציון על קברו של האדמו"ר. על המצבה נחקקו בין היתר המילים: 'בעל מחבר ספר ישועות משה'. ספרים אלו אמורים לראות אור לקראת ההילולא בעוד חודש, שבהם דברי התורה שנשא האדמו"ר בשולחנותיו בשבתות ומועדים על פרשיות התורה ומועדי ישראל.

מדובר בדברי תורה שלוקטו מתוך עשר שנים, שהינם חלק אינטגרלי מארבעים שנות הנהגה. דברי התורה האחרים יצאו לאור בהמשך. כעת, התקבל בקרב הציבור, כי זה גם יהא הכינוי הקבוע לצמיתות, כפי שכונו אבותיו, דוגמת ה'אמרי חיים' וה'אהבת ישראל' ולמעלה בקודש, על שם חיבוריהם.

לאחר אמירת פרקי תהילים והדלקת נרות חזר האדמו"ר למעונו.

ההתרגשות הייתה בשיאה

תפילת מנחה התקיימה לקראת השעה ארבע אחר הצהריים. הייתה זו התפילה האחרונה לעילוי נשמת האדמו"ר - בתוך שנת האבל - כנהוג. התפילה התקיימה במעמד ציבור רחב. כאשר נשא האדמו"ר את הקדיש האחרון לאחר מנחה, התפרץ בבכי וקולו נשנק. ההתרגשות הייתה בשיאה.

מעמד 'לחיים' התקיים בשילוב 'קבלת הפנים' שהתקיימה בבית המדרש, לנינו של חתן האדמו"ר זצ"ל: נכדו, הרה"צ רבי ישראל ארנסטר בנו של ראש ישיבת ויז'ניץ הגאון רבי מנחם ארנסטר, השיא את בנו לבת גיסו הרה"צ רבי יעקב יצחק בידרמן האדמו"ר מלעלוב ירושלים.

האדמו"ר מויז'ניץ נשא דרשה נלהבת וקרא לציבור לקבל על עצמו למלא אחר צוואת ה'ישועות משה'. "נאמר בפרשת השבוע, 'משה ידבר'. אבינו משה רעיא מהימנא ממשיך גם היום לדבר כמו בחייו, ובפרט שלבטח הוא נמצא עמנו כעת יחד עם יתר האבות הקדושים, כפי שנאמר בזוהר הקדוש, כי האבות יורדים מגן העדן כדי להשתתף בשמחות צאצאיהם, הרי שהוא ישפיע השפעות טובות לכולנו ולכל ההולכים ודבקים בדרכיו".

לאחר חלוקת יי"ש ומגדנות לעילוי הנשמה, המשיך מעמד קבלת הפנים.

תקרית בלתי נעימה ארעה במקום, כאשר אחד הגבאים של האדמו"ר מלעלוב שלא חש בטוב, התעלף
במהלך ה'קבלת פנים' ונזקק לטיפול רפואי במקום. הוא לא נזקק לאשפוז ונלקח למנוחה.

כמו לפני 65 שנה: גשם בחופה

כאשר הגיעה שעת החופה. והכל היה כבר מוכן כדת וכדין, לא ניתן לצאת עקב מטר סוחף שירד בחוץ. באורח מפתיע, יצאו כל האדמו"רים שהשתתפו במעמד, אל אחד מהשטיבלאך השוכנים בבית המדרש הגדול והסתגרו במקום לשם לימוד. האדמו"ר מויז'ניץ חיפש דווקא מסכת 'בבא בתרא' שלא הייתה בנמצא באותו 'שטיבל'. האדמו"ר שלח את נכדו שיביא מסכת זו מאחד ה'שטיבלאך' הסמוכים ושקע בלימוד.

גם האדמו"רים האחרים נטלו לידיהם ספרים והחסידים המתינו עד יפסקו הגשמים. בתום הלימוד, כאשר באו והודיעו לאדמו"ר כי הגשם פסק, קורא האדמו"ר שוב לנכדו והורה לו להחזיר את המסכת בדיוק לאותו מקום ממנו נלקחה.

בדרך לחופה סיפר האדמו"ר לגיסו הגר"מ ארנסטר: "שמעתי מיהודים זקנים, שהשתתפו לפני ששים וחמש שנה בחתונת אביך הרה"צ רבי משה ארנסטר זצ"ל, שהתקיימה באדר תש"ח, כי לפני שהלכו לחופה, ירד מטר זלעפות שהקשה על האפשרות לקיום החופה. אבל זקננו ה'אמרי חיים' מאד שמח ואמר: 'גשמי ברכה בעת החופה הם סימן טוב במיוחד לחתן וכלה והם יזכו לבנים ובני בנים תלמידי חכמים, יראי שמים ומוצלחים..."

במהלך החתונה השתתפו אישי ציבור, בהם גם ראש העיר היוצא והח"כ החדש יעקב אשר. לאחר שהרב אשר איחל לאדמו"ר מזל טוב, האדמו"ר לחש לו מספר מילים באוזן וחיוך רחב השתפך על פני הח"כ החדש. לא ברור מה בדיוק הכיל המשפט, אבל הח"כ התבטא באזני אחד ממקורבי האדמו"ר: "המילים ששמעתי כעת מהאדמו"ר נסכו בי עידוד ודרבון והצדיקו עבורי את כל מערכת וסאגת הבחירות המייגעת שעברנו זה עתה..."

גם בבית המדרש 'מרכז ויז'ניץ' ברחוב שלמה המלך, התכנסו החסידים בראשות האדמו"ר מויז'ניץ, אתמול אחר הצהריים, לתפילת מנחה והקדיש האחרון על-ידי האדמו"ר. לאחר מכן ערך האדמו"ר 'לחיים טיש'. משם, הגיע האדמו"ר עם קהל חסידיו להשתתף במעמד קבלת הפנים והחופה.
ויז'ניץ קדיש יעקב אשר הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד