כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חקירה • ועד הצניעות איים: תוריד את הבובות מהחלון

משרד התביעה בברוקלין חוקר בשבוע האחרון טענות: חברי 'ועד הצניעות' בשכונות החרדיות פעלו בניגוד לחוק • בעלי חנויות אוימו, ורעול פנים לקח מבית מחשבים ומכשירי טכנולוגיה

לשמור על השכונה. ברוקלין. צילום: ליפא שטאובר
לשמור על השכונה. ברוקלין. צילום: ליפא שטאובר

לא רק בישראל: משרד התביעה המרכזי בברוקלין חוקר בשבוע האחרון טענות שהגיעו לפתחו לפיהן חברי 'ועד הצניעות' בשכונות החרדיות פעלו בניגוד לחוק. בין היתר המשרד קיבל תלונות מבעלי חנויות שאוימו על-ידי הפעילים, תושבים תמימים שפרצו לבתיהם כי החזיקו במכשירי טכנולוגיה מתקדמים, וגם אזרחים מהקהילה שקיבלו איומים בטענה כי חרגו מכללי הצניעות.

בין המקרים שנבדקים: טענות של בעל חנות בברוקלין שסיפר כי קיבל טלפון מאדם שזהותו אינה ידועה, אשר דרש ממנו להסיר את הבובות שהציב בחלון הראווה הפונה לרחוב. "תעשה טובה, אנחנו מנסים לשמור על האופי של השכונה שלנו", אמר.

ב'ניו יורק טיימס' דיווחו השבוע על התופעה בהרחבה. לפי הכתבה, לאחר יומיים של לחצים, בעל החנות נכנע והסיר את הבובות, מחשש שמא האיש מאחורי השיחה, שככל הנראה שייך לוועד הצניעות, יביא להחרמת החנות שבבעלותו ופרנסתו תפגע.

מקרה נוסף שהגיע למשרדו של התובע המרכזי אירע לאחרונה כאשר רעול פנים נכנס לביתו של תושב ולקח משם ציוד מחשבים ומכשירי טכנולוגיה מתקדמים, בטענה כי מכשירים אלו אינם תואמים את החינוך החרדי.

עדות אחרת סיפרה על חרדי שקיבל איומים כי יפרסמו עליו סיפורים בציבור, לאחר שחברי הוועד דרשו ממנו לשלם כסף עבור "טיפול" שיעניקו לו, מאחר וגילו כי הוא חורג ממסגרת הנישואין שלו.

"הם פועלים כמו מאפייה", אמר הרב אלן נדלר, מנהל תוכנית היהדות באוניברסיטה בניו-גרז'י. "הם נכנסים לחנות ומשגרים לך איום שאם לא תעמוד בתנאיהם הם ישברו לך את החלון או שתפסיד את קהל הלקוחות". הרב נדלר הוסיף: "הם יכולים לבוא לבעל חנות שבתו לובשת חצאית קצרה מדי לטעמם ולומר לו אם אתה לא רוצה להפסיד את הלקוחות שלך, אז תדבר עם הבת שלך".

חבר בית המחוקקים של ניו יורק, דב הייקינד, אמר כי האנשים הללו אינם מייצגים גוף רשמי או פועלים על דעת הרבנים או בגיבוי מהם. "הם פועלים על דעת עצמם וחושבים שבפעילות שלהם הם מגינים על אלוקים", אמר.
צניעות ברוקלין תובע איומים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד