כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרמה בהולילנד • השופט: למה לופליאנסקי נשפט?

השופט לסנגורים ולתביעה: "אני מתקשה להבין מדוע בכלל מתנהל המשפט בעניינו של לופוליאנסקי • אין מוסד ראוי יותר מאשר 'יד שרה' לקבלת תרומות • תגיעו להסדר"

אורי לופוליאנסקי. צילום: פלאש90
אורי לופוליאנסקי. צילום: פלאש90

התפתחות דרמטית בפרשת הולילנד: שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, מציע (ה') לפרקליטות ולסנגוריו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי לנסות להגיע להסדר טיעון בעניינו. כך מדווח אתר 'ניוז1'.

נגד לופוליאנסקי עומדים אישומים של קבלת שוחד בסך שני מיליון שקל מיזמי פרויקט הולילנד, בתמורה לסיועו בהעברה מהירה של תוכניות הבנייה. חלק מהכספים ניתנו בתרומות לארגון 'יד שרה', בראשו הוא עומד. סכום נוסף של 120 אלף שקלים הוא קיבל עבור פעיליו ביום הבחירות לעיריית ירושלים, וסכום נוסף של 40 אלף שקלים ניתנו לכולל שבראשו עומד בנו.

בעבר לופוליאנסקי כפר בכל ההאשמות נגדו. הוא טען כי התרומות לארגון היו דומות לאלו שקיבל הארגון מתורמים אחרים. הכחיש את קבלת הכספים ביום הבחירות, וטען כי שהתרומה לכולל הייתה חלק משגרת התרומות של ש"ד - מי שמשמש כעד המדינה.

בהפסקה בדיון היום בבית המשפט המחוזי, אמר השופט רוזן לצדדים כי הוא מתקשה להבין מדוע בכלל מתנהל המשפט בעניינו של לופוליאנסקי. הוא אמר כי אין מחלוקת לגבי התרומות, אלא לגבי הפרשנות המשפטית ובשל כך קרא לצדדים לשבת ולהגיע להסדר.

השופט גם החמיא ואמר כי אין מוסד ראוי יותר מאשר 'יד שרה' לקבלת תרומות.

בדיווח נכתב, כי רוזן נמנע מלומר שיש מקום למחוק את האישום נגד לופוליאנסקי, ואף ציין שהוא יכול להבין מדוע המדינה סבורה שהיה מקום להגישו. "יש לכם תביעה הכי הגונה", אמר לסנגורים, עורכי הדין עמוס ון-אמדן ושלומית הראל-שוורץ, "תביעה שלא נאחזת בציפורניים, פרקליטת מחוז שאין הרבה כמותה".

התובע, עו"ד יונתן תדמור, השיב שהפרקליטות תמיד מוכנה לדבר עם מי שפונה אליה, היא שומעת את דבריו של רוזן ואכן מבחינה בין מי שלוקח לכיסו הפרטי ובין מי שאינו עושה זאת. הראל-שוורץ השיבה, כי הסנגורים מעדיפים להמתין עד לסיום חקירתו הנגדית של ש"ד.
הולילנד לופוליאנסקי בית משפט הסדר שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד