כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לונדון: תחקיר ההתעללות מזעזע את הקהילה • צפו

19 מקרים של התעללות בילדים בקהילה החרדית בלונדון, שלא הגיעו לידי המשטרה, נחשפו בתחקיר ערוץ 4 הבריטי • אחד מרבני העיר יצא נגד מדיניות ההסתרה • וידאו

לונדון: תחקיר ההתעללות מזעזע את הקהילה • צפו

התחקיר ששודר אמש (ד) בערוץ 4 הבריטי - גרם למבוכה רבה בקהילה החרדית באנגליה.

התחקיר, שאורכו 40 דקות, חשף את השיטה בה לכאורה נוקטים ראשי הקהילה המקומית, בהם רבנים בכירים, במקרים של התעללות בילדים. בין היתר הובאו עדויות ומומחים שניתחו את המצב - בו גורמים בקהילה מעדיפים לטאטא את העובדות מתחת לשטיח, ולא להתלונן במשטרה.

החקירה החלה לפני כשנה, כאשר התחקירנים של התכנית שמעו הורים מהקהילה מביעים דאגה רבה מאדם, המשמש כמורה בבית הספר בו ילדיהם לומדים. ההורים טענו, כי אותו אדם מתעלל בילדים.



במסגרת התחקיר הצליח צוות התוכנית להגיע אל 19 מקרים של התעללות - שאף אחד מהם לא דווח למשטרה.

בתחילת הכתבה משתתף רב חרדי מלונדון, שבחר שלא לחשוף את זהותו בפני המצלמות, אך החליט לצאת נגד המדיניות בה נוקטים חבריו הרבנים. הוא גולל בפני העיתונאית את מסכת הייסורים שעברה משפחה חרדית שבחרה להתלונן במשטרה. המשפחה ספגה האשמות מצד רבנים נגד אבי המשפחה, סילוקו מבית הכנסת, יריקות ברחוב - עד שלבסוף הם נאלצו לעזוב את העיר.

עוד בנושא:
שוב אנגליה: האם גאב"ד לונדון חיפה על מתעללים?
"תעשה שלא יגיע למשטרה" • המבוכה של החרדים בלונדון

מצלמות הטלוויזיה של הערוץ הבריטי חדרו גם אל תוככי הקהילה החרדית. משה, חרדי לשעבר המתגורר בשכונת סטמפורד היל, שעבר בצעירותו התעללות, הגיע - כשהוא מצויד במצלמה נסתרת - אל הגאון רבי משה חיים אפרים פאדווה, הדמות הבכירה מבין רבני לונדון, כדי לשמוע את עצתו בשאלה שמטרידה אותו זמן רב: "האם להתלונן במשטרה או לא?"
.
"אני חושב שאני יודע על מי אתה מדבר, ואנחנו מטפלים בזה. האיש הוא תחת שליטה", אמר הרב פאדווה למשה שישב לפניו. "זו מסירה לדבר על זה עם המשטרה. אתה צריך לעשות הכל כדי שזה לא יגיע למשטרה".

צפו.
לונדון פאדווה תחקיר התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד