י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

סוריה מאיימת: "התגובה לאויב הציוני תגיע בהפתעה"

הסורים מגיבים באיומים לתקיפה הישראלית בשטחם, ומאשימים את ישראל בהפרת הסכם הפרדת הכוחות בין המדינות • דיווח: לוחמי 'משמרות המהפכה'של איראן נהרגו בתקיפה

צילומסך
צילומסך



העולם ממשיך לעקוב אחר המתח הגובר במזרח התיכון, בעקבות התקיפה האווירית בסוריה.

לפי סוכנות הידיעות הלבנונית 'נהרנט', ארה"ב הזהירה את סוריה היום (ה) שלא להעביר כלי נשק לחיזבאללה. "סוריה לא צריכה להוסיף לחוסר היציבות באזור על ידי העברת נשק לחיזבאללה", צוטט בן רודס, בכיר ביטחוני אמריקאי.

במקביל, בטלוויזיה הממלכתית הסורית נאמר כי סוריה רואה בישראל ובבנות בריתה אחראיות לתוצאות התקיפה הישראלית. "יש לנו זכות להגן על הריבונות שלנו", אמרו. גם רוסיה הצטרפה לגינויים, לדבריה, התקיפה היא 'אלימות ללא התגרות', המהווה הפרה של אמנת האו"ם.

בתוך כך, הגישה סוריה תלונה רשמית לאו"ם על התקיפה האווירית שבוצעה בשטחה אתמול, כביכול על ידי ישראל. בתלונה שהוגשה למפקד כוחות האו"ם בגולן, שזומן לפגישה עם הרשויות, נאמר כי ישראל הפרה את הסכם הפרדת הכוחות בין המדינות כפי שנקבע בשנת 1974.

עוד בנושא:
פעילי טרור ליד הנשק הכימי בסוריה • 'כיפת ברזל' בצפון, דיוני קבינט בהולים
עלייה משמעותית בביקוש לערכות המגן
סוריה מודה: ישראל תקפה מרכז מחקר ליד דמשק
פרטי התקיפה נחשפים: ישראל תיאמה עם ארה"ב
איראן מאיימת: "יהיו לתקיפה השלכות על תל אביב"

משרד החוץ הסורי פנה במכתב רשמי למועצת הביטחון הלאומית ולאו"ם במחאה על "כישלון מועצת הביטחון של האו"ם ורשלנות בתפקידה, כאשר לא התריעה על ההתקפה הישראלית". סוריה רמזה על "עצימת עיניים", של מועצת הביטחון של האו"ם וציינה במכתב "ההתקפה הישראלית המסוכנת, מערערת את היציבות במזרח התיכון ומאיימת על השלום והביטחון הבינלאומי".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע "דאגה עמוקה" בנוגע לדיווחים על התקיפה בשטח סוריה, וקרא לצדדים לכבד את ריבונות המדינות. בנוגע לתלונת סוריה הוציא דוברו הודעה כי כוח האו"ם המוצב ברמת הגולן לא הבחין במטוסי הקרב הישראלים שחדרו לשטח סוריה, בשל תנאי מזג אוויר קשים.

שגריר סוריה בלבנון, עלי עבד אלכרים עלי, הבטיח: "סוריה כבר מתכננת את התגובה על המתקפה הישראלית, שתגיע בהפתעה". בראיון שהעניק לאתר השייך לארגון חיזבאללה, אמר השגריר כי "סוריה תבחר את הזמן ואת המקום, המכה תהיה קשה וכואבת לאויב הציוני".

בתקיפה: נהרגו לוחמים של 'משמרות המהפכה'

העיתון העירקי 'זמאן' דיווח כי בתקיפה היו הרוגים, ובהם אנשי משמרות המהפכה האירניים. גורמים מערביים מסרו לעיתון, כי על המתקן שהותקף - הנמצא 12 ק"מ מארמון הנשיאות של אסד - הוצבה שמירה, שכללה בין השאר 3,000 חיילים איראנים מ'משמרות המהפכה'. לדבריהם, אירן שומרת כמה שנים על המתקן הזה, וחיילים איראנים רבים נהרגו במתקפה.

הגורמים הוסיפו וציינו כי במתקן באזור ג'מראיא ייצרו כנראה נשק ביולוגי וכימי, וגם מומחים רוסים עבדו בו.

"התקיפה הישראלית אירעה למעשה 48 שעות לפני שנפוצו עליה ההדלפות. ההודעה הסורית הרשמית אודות התקיפה הייתה די מדויקת", הוסיפו. לדבריהם, ישראל ערכה שתי גיחות של מטוסי F-16, שירו לפחות שמונה טילים לעבר המתחם. "הפעולה הצריכה חדירה מודיעינית עמוקה של ישראל לא רק לתוך חיזבאללה אלא גם לתוך איראן", סיימו.
תקיפה סוריה ישראל הפצצה נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד