י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

'כיפת ברזל' שלישית בצפון • חשש: פיגוע נגד יעד ישראלי

כיפת ברזל שלישית נפרסה באזור עמק יזרעאל • חשש: יבוצעו פיגועים נגד יעדים ישראליים או יהודיים • דיווח: תוגברה האבטחה סביב מוסדות ישראליים בהודו

הפיגוע בבורגוס שבבולגריה בקיץ האחרון
הפיגוע בבורגוס שבבולגריה בקיץ האחרון

עדיין לא ברור מה תהיה התגובה של סוריה או החיזבאללה על התקיפה המיוחסת לחיל האוויר - אם בכלל תהיה תגובה, אך בישראל נערכים.

מאז ההתקפה המיוחסת לישראל בתקשורת הזרה נערכו על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני מספר התייעצויות, בהרכבים שונים. אמש בוצעה הערכת מצב בקריה בהשתתפות ראש הממשלה וראשי מערכת הביטחון. גם בצמרת צה"ל נרשמה דריכות רבה על רקע התקיפה המיוחסת לישראל.

בצפון מוקמו בסוף שבוע שעבר סוללות 'כיפת ברזל' - אחת באזור חיפה ושניה על יד צפת. כיפה נוספת נפרסה אתמול לפנות בוקר באזור עמק יזרעאל. על פי אחד התרחישים, בתגובה על התקיפה בסוריה יבוצע ירי רקטות לעבר ישראל.

אפשרויות נוספות שהועלו אתמול היו שיבוצע ניסיון לתגובה באמצעות ביצוע פיגועים ברחבי העולם נגד יעדים ישראליים או יהודיים, כדוגמת הפיגוע בבורגוס בקיץ האחרון, שבוצע, ככל הידוע, על ידי ארגון חיזבאללה.

בתוך כך, האבטחה סביב מוסדות ישראליים בהודו תוגברה, וגורמים ישראליים בכירים נפגשו עם נציגים ממשרד הפנים ההודי, מהמודיעין וממשטרת דלהי והודיעו להם כי איראן עלולה לפגוע בדיפלומטים ישראלים. כך דיווח אתמול העיתון 'טיימס אוף אינדיה'.

על פי הדיווח, המצוטט הבוקר בעיתון 'ישראל היום', הגורמים הישראליים ביקשו לקבל מהרשויות בהודו מידע על חקירת הפיגוע במדינה לפני כשנה, שבו נפצעה טל יהושע קורן, אשתו של שליח משרד הביטחון בהודו.

למרות המתיחות המורגשת ביישובי הצפון, לא נרשמו ביטולים בהזמנות החדרים בצימרים, בחדרי האירוח ובבתי המלון בגליל העליון וברמת הגולן.

על פי פרסומים זרים, בעולם לא הוציאו מכלל אפשרות כי במקביל לתקיפת מתקן המחקר ליד דמשק הותקפו גם אמצעי לחימה שאוחסנו בו, והיו אמורים לעבור בתקופה הקרובה מסוריה לידי החיזבאללה בלבנון.

כפי שפורסם בימים האחרונים, החשש הגדול ביותר בישראל היה מפני העברה של טילי נ"מ מסוג SA17, טילי חוף ים מסוג 'יאחונט', טילי סקאד D מדויקים ונשק כימי.

המורדים בסוריה הפיצו אתמול סרטון וידאו בו מתועדים, לטענתם, המטוסים הישראלים ברגע התקיפה.
חיזבאללה סוריה תקיפה פיגועים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד