כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו קיבל מנדט • החל המו"מ: צוות ש"ס ייפגש היום עם צוות הליכוד

פרס העניק מנדט לנתניהו להרכבת ממשלה • נתניהו על השיוון בנטל: "שואף לפתרון שלא יקרע את העם" • הליכוד ביתנו יפתח היום במו"מ רשמי עם יש עתיד, הבית היהודי, ש"ס וקדימה • מתקיימים ערוצים חשאיים: הליכוד ויש עתיד מנסים לפתור הפלונטר 'השיוון בנטל' • ומי בצוות המקצועי של ש"ס?

שמעון פרס ובנימין נתניהו. צילום: פלאש90
שמעון פרס ובנימין נתניהו. צילום: פלאש90

צוות המו"מ הקוליציוני של ש"ס ייפגש היום אחר הצהריים עם צוות המו"מ של הליכוד, בכפר המכביה ברמת גן. צוות המו"מ של ש"ס כולל את שלישיית ההנהגה - אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס - כשלצידו פועל צוות מו"מ מקצועי, העומד תחת הדרג הפוליטי. הצוות המקצועי מונה את עו"ד דוד גלאס, עו"ד נדב עשהאל ומשה הבא, מראשי אגף התקציבים באוצר לשעבר.

במטה ההסברה של ש"ס ציינו: "במהלך הפגישה יציגו השלושה את עקרונות ש"ס בדבר השמירה על השכבות החלשות מפני הקיצוצים, ועל זהותה היהודית של המדינה, וכן בדבר השוויון בנטל - כפי שהתחייבה בבחירות".

צוות המשא ומתן של הליכוד כבר החל במגעים בלתי פורמאליים להקמת הקואליציה, כאשר במקביל לפגישות של צוותי המו"מ של המפלגות השונות, שיתקיימו בכפר המכביה, מתקיימים ערוצים חילופיים וחשאיים, בין היתר בין צוותים של הליכוד ויש עתיד בניסיון לפתור את הפלונטר של 'השיוויון בנטל'.

כבר היום ייפגשו נציגי הליכוד עם צוותי מפלגת יש עתיד, ואחריה עם צוות הבית היהודי, ש"ס וקדימה. גם התנועה זומנה לשלוח צוות מו"מ.

במוצאי שבת, לאחר המלצות של 82 חברי כנסת, הטיל נשיא המדינה שמעון פרס את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה על בנימין נתניהו. "המדינה זקוקה לממשלה חדשה בהקדם האפשרי", אמר פרס, "שקלתי את הדברים והחלטתי להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, לאחר שקיבלתי את הסכמתו, כדרוש בחוק.

"נציגי הרשימות השונות העלו בפני נושאים חשובים וביקשו שיילקחו בחשבון בתהליך הרכבת הממשלה. ביניהם הגרעון בתקציב, הצדק החברתי, המלחמה באפליה, השוויון בנטל, הגיוס לצה"ל, חידוש המשא ומתן המדיני, כדי להשיג שלום, ודרכי ההתמודדות עם האיומים הקיימים על ישראל - נושאים אלה אעביר לתשומת ליבו של ראש הממשלה".

"אני מקווה", הוסיף פרס, "שהמלאכה תושלם במהרה. מדינת ישראל זקוקה ליציבות מדינית וכלכלית על מנת שתהיה לה היכולת לקבל ההכרעות שדרושות בנושאים הרציניים העומדים על סדר יומנו. אתגרים אלה מרובים, כבדים ודחופים. והעם מצפה שבמהרה תקום ממשלה ראויה שתוכל להפשיל את שרווליה ולעשות מלאכתה נאמנה".

הטקס היה אמור להתקיים כבר בערב שבת, אך לפי בקשת הסיעות החרדיות נדחה למוצאי-שבת, מחשש לחילולי שבת.

החרדים ביקשו - והטקס בבית הנשיא נדחה למוצ"ש

נתניהו הודה בדבריו לנשיא ואמר: "זוהי זכות גדולה ואחריות גדולה. בארבע השנים האחרונות צלחנו משבר כלכלי עולמי וטלטלה אזורית חסרת תקדים, הקמנו ממשלה מהיציבות בממשלות ישראל, אבל המשברים הביטחוניים והכלליים סביבנו לא חלפו ואף התעצמו, ומציבים בפנינו אתגרים שלא ידענו כמותם במשך שנים רבות. נשק קטלני אחר שהולך ונצבר סביבנו ומאיים על אזרחינו".

נתניהו התייחס לנושא השיוויון בנטל ואמר: "אני שואף לקיים שיוויון בנטל שאינו קורע את העם ומוביל למלחמת אחים". הוא גם קרא למי שהצהיר כי לא ישב בממשלתו "לשקול מחדש את העניין".

עתה, יש לנתניהו 28 ימים לפי החוק כדי להרכיב ממשלה, עם ארכה - לפי בקשה - של שבועיים נוספים.

פרס פתח את פגישותיו ביום רביעי עם נציגי מפלגת הליכוד ביתנו ויש עתיד והללו המליצו על בנימין נתניהו. למחרת המליצו על נתניהו לנשיא, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וקדימה.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בחרה לא להמליץ על אף מועמד להרכבת הממשלה הבאה, וכך נהגו גם נציגי מרצ, התנועה, רע"מ-תע"ל, חד"ש ובל"ד.
בנימין נתניהו שמעון פרס כנסת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד