י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מזכיר מועצת החכמים הורשע בעבירות בנייה

הרב רפאל פנחסי, מזכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הורשע בעבירת שימוש ללא היתר בחוקי התכנון • זו לו ההרשעה השנייה: בעבר נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי

מורשע בפעם השנייה. פנחסי. צילום: ארכיון
מורשע בפעם השנייה. פנחסי. צילום: ארכיון

מזכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס מורשע: בית המשפט בבני-ברק הרשיע את הרב רפאל פנחסי בעבירה של שימוש ללא היתר על פי חוק התכנון והבנייה.

ההרשעה מתבססת על הודאת פנחסי כי עשה שימוש בדירה למרות שנבנתה בצורה לא חוקית. במסגרת הסדר טיעון הוסכם, כי העונש שיוטל עליו יהיה קנס כספי.

פנחסי ביקש להסתפק בעונש זה ולא להרשיע אותו, בשל החשש כי הרשעה כזו תמנע ממנו להתמנות בעתיד לתפקידים בכירים, אך בית המשפט לא קיבל את בקשתו והבהיר כי למרות מעמדו "דמו של הנאשם אינו סמוך יותר מדמם של נאשמים אחרים".

על החשש כי הרשעה כזו תהווה בפניו מחסום בעתיד כתב השופט: "אין אפוא כל ראיה אשר ביכולתה לשכנע כי הנאשם עלול להינזק באופן ממשי כתוצאה מהרשעה, ובוודאי אין ראיה שעלול להיווצר יחס בלתי סביר בין הנזק הצפוי מאותה הרשעה לבין חומרת העבירה".

פנחסי הוא ממייסדי מפלגת ש"ס ואף כיהן כחבר כנסת מטעמה. ההרשעה הונכחית אינה ההרשעה הראשונה בחייו. בשנת תשנ"ז הרשיע אותו בית משפט השלום בגין העברת כספים שלא כדין וגזר עליו 12 חודשי מאסר על תנאי.
רפאל פנחסי ש''ס הרשעה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד