י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שוויון בנטל בויז'ניץ: האדמו"ר נתן 'צו 8' לחסידים

לקראת יום השנה הראשון לישועות משה זצ"ל: האדמו"ר הכריז על תקנה חדשה ודרש לציית לה "כמו לצו שמונה" • השבת חודשה בחסידות מסורת עתיקה שנפסקה

קיבלו צו שמונה, חסידי ויז'ניץ. צילום: יעקב כהן
קיבלו צו שמונה, חסידי ויז'ניץ. צילום: יעקב כהן



לקראת היארצייט הקרב - תקנה חדשה בחסידות ויז'ניץ: בליל שישי של השבועות הקרובים יתכנסו כל החסידים מרחבי הארץ בבית המדרש של מרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברקלשעתיים של לימוד.

בשעה הראשונה ילמד כל אחד מה שליבו חפץ. השעה הבאה, תהיה מוקדשת למשא תורני בספר ה'מנחת חינוך' שיוגש בכל שבוע על-ידי תלמיד חכמים מפורסמים.

התקנה נקבעה על-ידי האדמו"ר, במהלך דברי התורה שנשא בסעודה השלישית בשבת האחרונה

האדמו"ר הדגיש את העובדה, כי קרב ובא בעוד חודש ימים יום ההילולא הראשון של אביו האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל מויז'ניץ: "איך אפשר להתכונן ליארצייט? עלינו לחשוב מה אבא זצ"ל הכי העריך ואהב ובכך לדבוק. אבא אהב את התורה ולהאזין לקול התורה המתרונן".

בדברים שנשמעו כמענה לשיח הציבורי אודות סוגית גיוס החרדים, השווה האדמו"ר בין לימוד תורה לבין הגיוס: "יהיו שיאמרו, למה דווקא יום חמישי? זה ערב שבת, קצת קשה... אבל כפי כשאדם מקבל צו שמונה מהצבא, איננו יכול לסרב ולומר: 'זה לא נח לי, זה קשה לי', כך התקנה הזו. זהו צו התייצבות לכל החסידים.

"ככה עלינו להתכונן ליארצייט של אבא זצ"ל. שכולם ישתתפו בלימוד התורה ושקול התורה ישמע בעוז".

עוד בויז'ניץ: מסורת עתיקה התחדשה השבת

ביום חמישי י"ח אדר, יומיים לפני יום ההילולא שיחול בשבת, יעלה האדמו"ר בצהרי היום אל ציונו של אביו ה'ישועות משה' זצ"ל, שמצבה על קברו הוצבה בשבוע האחרון, במלאת י"א חודש להסתלקותו.

לקראת הערב, צפוי להיערך מעמד 'סיום לימוד חמש מצוות בספר מנחת חינוך' (ט' י"א, י"ב, י"ט, כ', כ"א, בסדר הכרונולוגי, אותו קבעו רבני החסידות) עליהם שקדו החסידים בשנה האחרונה. במעמד לכבודה של תורה, יחולקו תעודות ופרסים לאברכים שעמדו במבחן על החומר הנלמד. המעמד יתקיים במהלך ה'ליל שישי' האחרון לתקנה החדשה.

בתוך כך, השבת התחדשה בבית המדרש של האדמו"ר, מסורת עתיקת יומין, שבה משפחת וולצר שרה ניגון 'המבדיל' במוצאי שבתות - לחן שעוד הושר על ידי אבות המשפחה בצלו של הרה"ק ה'צמח צדיק' מויזניץ זי"ע.

המסורת חודשה לרגל יום השנה של אחד מחשובי חסידי ויז'ניץ, הרה"ח רבי דוב וולצר, שהשבת חל יום פטירתו. רבי בערל נהג לשורר את הלחן אצל האדמו"ר ה'אמרי חיים' ובנו האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל, לעיתים תכופות. אביו של רבי בערל, הרה"ח רבי יעקב ז"ל נהג לשורר זאת אצל הרה"ק ה'אמרי ברוך' ובנו הרה"ק ה'אהבת ישראל' זצ"ל ואילו אביו של רבי יעקב, הרה"ח רבי ליפמן ז"ל, שורר את הלחן העתיק עוד בבית מדרשו של ה'צמח צדיק'. גם בנו שיבלחט"א הרה"ח רבי חיים וולצר, נהג לשורר זאת אצל ה'ישועות משה'.

המסורת פסקה כאשר ה'ישועות משה' חלה לפני אחד עשרה שנה, ומאז לא נשמע המנגינה בפומבי בבית המדרש של החסידות.

במוצאי השבת, לאחר ההבדלה, האדמו"ר הורה לזקני בני משפחת וולצר, שכללה את
בנו של המנוח שנפטר בשנת תש"נ, רבי חיים המשמש כסולן במקהלת החסידות, את חתן המנוח הרה"ח רבי מיכאל שרייבר ששימש במשך שנים כיו"ר אגודת צעירי ויז'ניץ, חתנו של שרייבר ר' יוסף יצחק רוטנברג מנכ"ל המוסדות ואחיינו של המנוח, רבי יעקב וולצר ששימש כמזכיר מועצת גדולי התורה וכיום משמש כמזכירו של האדמו"ר, לצד שלל תפקידים בחסידות, שיתייצבו בשורה עורפית ויתחילו לפזם את השיר כמקהלה, כאשר הציבור הרחב מחרה מחזיק אחריהם בקטעים שונים.

"ההתרגשות הייתה גדולה, עם חידוש המסורת העתיקה", אמרו החסידים בתום המעמד.
ויז'ניץ תקנה צבא מסורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד