כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תל אביב: מספר הזוגות הנישאים הולך וקטן

2820 זוגות נישאו בשנה החולפת, ירידה של 5% לעומת השנה שעברה • 25 זוגות החליטו לנסות שנית את מזלם והתחתנו פעם נוספת • וכמה זוגות התחתנו באופן צנוע?

"מוסד הנישואין בבעיה", חופה.
"מוסד הנישואין בבעיה", חופה.

מספר הזוגות הנישאים בתל-אביב הולך וקטן: על פי נתונים רשמיים של המועצה הדתית בתל אביב עולה כי בשנת 2012 נרשמו לנישואין כ-2820 זוגות, ירידה של 5% בכמות הנרשמים בשנת 2011. המגמה המעידה על ירידה בכמות המתחתנים נמשכת זו השנה השלישית.

75% מהזוגות שמתחתנים הם מתחת לגילאי 30. 10% מהזוגות הינם מעל גיל 40.

רק כ- 25 זוגות גרושים וגרושות החליטו לנסות שנית את מזלם והתחתנו פעם נוספת זה עם זה. עוד עולה כי כ- 10% מקרב הזוגות בחרו לקיים חתונתם באופן צנוע בבתי כנסת וגם באולם הרבנות.

בתגובה לנתונים אמר אלדד מזרחי, יו"ר המועצה כי "הנתונים משקפים ירידה בכמות הזוגות המתחתנים בכלל בארץ בהשוואה לשנים קודמות. לא מעט זוגות נוטים לדחות או לבטל מועד חתונתם גם בשל המצב הכלכלי והרתיעה מקיומו של קשר מחייב".

מזרחי הסביר כי נראה שהחשש מגירושין במיוחד כאשר אחוז המתגרשים עולה מידי שנה – "לא עושה טוב למוסד הנישואין". הוא הוסיף כי "לא ניתן להתעלם גם מהיצע של חלופות אלטרנטיביות לחופה כדת משה וישראל בדמותם של זרמים ומסלולים כמו חתונות אזרחיות או חוזים והסכמים בין בני הזוג שהולכים ומקבלים תאוצה בשנים האחרונות",

מזרחי קורא לעשות "בדק בית בכל הקשור לבירוקרטיה ולהליך רישום הנישואין ברבנות".

כפי שפורסם בשבוע שעבר, מספר המתגרשים בשנת 2012 על פי נתוני המועצה העידו כי במסגרת בית הדין הרבני בתל אביב, המשרת את כל תושבי גוש דן, התגרשו השנה 3187 זוגות לעומת 3058 בשנה הקודמת – עליה של 4.2% זאת חרף העובדה כי בתל-אביב עצמה נרשמה ירידה מסוימת כשבשנת 2012 התגרשו בתל אביב – 711 זוגות, לעומת 726 זוגות בשנת 2011.

המועצה הדתית תל אביב בית כנסת גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד