כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הותר לפרסום: השב"כ סיכל 'על חם' חטיפה

השב"כ סיכל ניסיון חטיפה שתכנן הג'יהאד איסלאמי בישראל • ביצעו במשך יומיים ניסיונות לחטוף חיילים ואזרחים מתחנות הסעה ותחנות רכבת ברחבי השרון והמרכז • כל הפרטים

המחבלים שנלכדו
המחבלים שנלכדו



הותר לפרסום: כוח מיוחד של השב"כ, בסיוע יחידה מיוחדת של מג"ב, סיכל בזמן אמת ניסיון חטיפה של חוליית ג'יהאד איסלאמי בשטח ישראל, כאשר החוליה הייתה בעיצומה של פעילות שמטרתה חטיפת חייל או אזרח בישראל לצרכי מיקוח.

החולייה נעצרה בערב השנה האזרחית (1 ינואר 2013) לפנות בוקר, סמוך למחסום אייל, ממזרח לכפר סבא. ברכב של החוליה נמצאו אמצעים שהיו אמורים לסייע להם במימוש החטיפה - חבלים, נייר דבק, כובעי גרב, סכין יפנית ואקדח דמה.

הפעילים המרכזיים בחוליה הם:

• סאיד מנג'ד דיב ג'אסר, בן 20, תושב ג'נין.

• תאופיק ח'דר תאופיק אג'באריה, בן 19, תושב ג'נין.

• יוסף חסן יוסף וורדה, בן 35, אזרח ישראלי תושב קלנסואה.

בחקירת העצורים בשב"כ הודו חברי החוליה כי ביצעו, במשך יומיים, מספר ניסיונות לחטוף חיילים או אזרחים מתחנות הסעה ותחנות רכבת ברחבי השרון והמרכז, אך הדבר לא עלה בידם מאחר שהחיילים והאזרחים סירבו לעלות לרכבם.

נוכח זאת החליטו חברי החוליה לנסות לחטוף מבלים בשובם מחגיגות הסילבסטר, ומאחר שכשלו גם בכך, בילו את הלילה טרם מעצרם ברכבם בסמוך למחסום אייל. זאת, מתוך כוונה להמשיך בניסיונות החטיפה ביום למחרת.

על-פי התכנון, כוונת חברי החוליה הייתה להעביר את החטוף לג'נין ומשם לנהל את המו"מ לשחרורו. זאת, כשהם מסתייעים בתעודת הזהות הכחולה של יוסף וורדה לצורך מעבר במחסום לאזור יו"ש.

בעקבות חקירת הפעילים בשב"כ, נעצרו בשיתוף עם כוחות צה"ל 8 פעילים נוספים מאיזור ג'נין. מחקירתם עלה כי פעלו או היו אמורים לפעול כחלק מהתשתית.

מחקירת השב"כ עולה, כי הכוונת החוליה ומימונה בוצעה על ידי פעיל ג'יהאד איסלאמי מג'נין, כלוא לשעבר אשר הכוון על ידי פעיל ג'יהאד איסלאמי נוסף מהשומרון, הכלוא בישראל. לאחר סיכול החוליה בישראל ונסיון לעוצרו הסגיר עצמו ראש החוליה למנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית.

בנוסף, בשיתוף עם משטרת ישראל/ימ"ר מרכז, נעצר אזרח ישראלי נוסף, אנס ח'ליל מחמד ג'בארין, בן 19, תושב אום אל פחם, אשר הלין את חברי החוליה בביתו, בלילה שלפני מעצרם. אביו של אנס תושב פלסטיני החי בג'נין, האם אזרחית ישראלית שבזכותה קיבל אנס את התעודת זהות הישראלית. אנס עצמו מחלק את זמנו בין ג'נין לאום אל פחם.

במסגרת החקירות עלה, כי אנס היה מודע לכוונת חברי החוליה לבצע חטיפה, ולמרות זאת הלינם בביתו. במסגרת חקירתו הוסגר נשק מסוג קרל גוסטב שהחזיק בבית אביו בג'נין.

היום (ראשון) הוגשו לבית המשפט המחוזי מרכז היושב בלוד כתבי אישום חמורים כנגד העצורים הישראלים, יוסף וורדה ואנס ג'בארין בעבירות של ניסיונות לחטיפה לשם כליאה וניסיונות לחטיפה לשם סחיטה , מגע עם סוכן חוץ , מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת .

יצוין, כי מדובר בסיכול משמעותי ביותר, בשיתוף פעולה מהיר ואיכותי של כלל גורמי הביטחון, למעצרה של חוליה מסוכנת, שהייתה במהלך פעילות למימוש חטיפה של חייל צה"ל או אזרח ישראלי.

הדבר ממחיש, פעם נוספת, את כוונת של ארגוני הטרור להמשיך ולבצע פיגועי חטיפה במטרה לקדם שחרור כלואים, וזאת תוך מעורבות בולטת של מחבלים כלואים בהכוונת טרור. בנוסף, ניכר כי ארגוני הטרור ממשיכים במאמץ לעשות שימוש בגורמים מקרב ערביי ישראל לקידום מטרותיהם, בדגש על ניצול חופש התנועה שמקנה להם תעודת הזהות הכחולה, כמו גם את יכולתם של תושבי איו"ש להיכנס לישראל בהברחה ברכבם של ערבים ישראלים.

חקירת הפרשיה נמשכת.

החשודים, רכבם והציוד שנתפס:







פיגוע חטיפה שב''כ חיילים מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד