כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ממשיך להוביל קו תקיף

ממשיך להוביל קו תקיף

ממשיך להוביל קו נוקשה: הגר"ש אוירבעך הורה אמש (מוצ"ש) לתלמידיו להכריז על יום חמישי, ערב ראש חודש אדר, יום "תפילה וזעקה" נגד גזירת הגיוס אותה כינה "גזירת השמד". ההוראה נשלחה לכלל מוסדות הלימוד שבנשיאותו.

בסוף השבוע התבטא הגר"ש התבטא בנושא ואמר: "ההתקהלות והמלחמה עתה הם על עיקרי הדת, וכל אחד חייב לעשות מה שאפשר, בלי ויתור ומשא ומתן, ובלי שום דיונים. וצריך לדעת שהמאבק הוא על עיקר העיקרים וללכת עד הסוף".

בתוך כך, אמש נערך בירושלים כינוס של 'מרביצי תורה ויראה' שהמסר המרכזי בו הוא נגד גיוס בחורי הישיבות. בסוף הכינוס שבו השתתפו מספר רבנים ומשגיחים בישיבות הוחלט כי "יש לעמוד בתוקף כי יימשך במתכונתו המלאה וללא כל שינוי ההסדר שהיה נהוג למעלה משישים שנה".

עוד הוסיפו ראשי הכינוס כי לא תינתן פגיעה באף בחור ישיבה. אך במידה ותהיה פגיעה בצורה של גיוס או בצורה שונה אזי "כולנו נצעד עמו לבית הכלא במחאה רבתי אשר טרם נראתה כמותה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה בוחר הגר"ש אוירבעך להוביל קו תקיף יותר מכולם.

כך גם בסוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס. כשהנושא הציף את הסדר היום הציבורי, לאחר שהתקבלו תלונות רבות מצד בחורים על יחס מחפיר בלשכות הגיוס, הורה הגר"ש שאין להתייצב כלל בלשכות הגיוס זאת בעוד שמועצת גדולי התורה של דגל התורה שבראשה עומד הגראי"ל שטיינמן החליטה פה אחד להתייצב בלשכות אך לא לחתום על אף מסמך.
גיוס הרב שמואל אוירבעך בחור ישיבה כינוס כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד