א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אסד מאשים: "ישראל מנסה לערער את היציבות בסוריה"

לראשונה מאז התקיפה בסוריה, האשים בשאר אסד את ישראל בביצועה • "ישראל חשפה את שיתוף הפעולה שלה עם גורמים זרים העוינים לסוריה ומנסים להחליש אותה"

ההפצצה בסוריה
ההפצצה בסוריה

לראשונה מאז התקיפה האווירית בשטח ארצו, מגיב היום (א) נשיא סוריה, בשאר אסד, ומטיל על ישראל את האחריות לתקיפה. "ישראל מנסה לערער את היציבות בסוריה", האשים אסד.

בפגישה שקיים הבוקר בדמשק עם סעד ג'לילי, מזכיר המועצה האירנית לביטחון לאומי ונציג המדינה לשיחות הגרעין, אמר אסד: "סוריה מסוגלת להתמודד עם האיומים הנוכחיים והתוקפנות המופנים כלפיה". לדברי אסד, "ישראל חשפה את שיתוף הפעולה שלה עם גורמים זרים שעוינים לסוריה, ומנסים להחליש אותה".

לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, הבכיר האירני הדגיש בפגישה עם אסד את "תמיכתה של טהרן בעם הסורי מול היישות הציונית ומול המזימות החיצוניות - שנועדו לערער את היציבות האזורית".

ג'לילי עצמו אמר לאחר הפגישה: "יש לנו אמון גדול בחוכמה של ההנהגה הסורית להתמודד עם התוקפנות האכזרית, שמטרתה לפגוע בתפקידה החלוצי של סוריה בציר ההתנגדות".

מוקדם יותר הבוקר, גינה קצין בכיר באירן את ההפצצה באזור העיר ג'ומראיא, והזהיר מפני תגובתה של דמשק. רשת החדשות האירנית בשפה הפרסית 'פרס טי וי' ציטטה את סגן הרמטכ"ל של אירן, הגנרל מסעוד ג'זאירי, באומרו כי "תגובתה של סוריה למעשה התוקפנות של המשטר הציוני תכניס את ישראל לתרדמת". הוא הוסיף שהשחצנות של ישראל ניצבת על סף קריסה, ואמר כי "יש גבול לאיפוק של הסורים".

במקביל, שר הביטחון, אהוד ברק, הוא הבכיר הישראלי הראשון שמתייחס בפומבי להפצצה, היום בצהריים אמר ברק: "מה שקרה בסוריה לפני כמה ימים מהווה הוכחה לכך שאנו מתכוונים למה שאנו אומרים". ברק, שבא לוועידה ביטחונית במינכן, אמר: "לא יהיה זה נכון לאפשר לחיזבאללה להתחמש במערכות נשק מתקדמות", והוסיף כי יש מחיר לפעולות מסוג זה.
סוריה בשאר אסד תקיפה הפצצה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד