ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דרעי תוקף: "לפיד רוצה בממשלה בלי חרדים"

הסתיים יום המו"מ בין נציגי הליכוד ביתנו לנציגי יש עתיד, הבית היהודי וש"ס • אריה דרעי תוקף את לפיד: "גם הבית היהודי יבינו כי אי-אפשר לחיות עם תנאים כאלה"

נציגי ש"ס בכפר המכביה. צילום: יעקב כהן
נציגי ש"ס בכפר המכביה. צילום: יעקב כהן



הערב (א) הסתיימה פגישת המשא ומתן בין בכירי ש"ס לנציגי הליכוד ביתנו באווירה בלתי אופטימית.

אריה דרעי אמר בסיום הפגישה בכפר המכביה ברמת גן: "החלפנו דעות, התווכחנו, הסכמנו וסיכמנו בסוף לקיים עוד פגישות.

"ראש הממשלה רוצה מאוד שאנחנו נהיה בקואליציה, כך עולה גם משיחות איתו וגם מתפרש מהנושאים ונותנים מטעמו. אבל יש הבדל בין רצון טוב למעשים בפועל, מכיוון שיש מפלגות שמציבות תנאים בלתי אפשריים".

ביחס לשאלת הישיבה עם לפיד אמר דרעי: "אנחנו מעולם לא הצבנו תנאים, אנחנו רוצים לשבת עם לפיד. לצערי לפיד מציב תנאים שהמשמעות שלהם היא ממשלה בלי חרדים. מי שמציב עמדות של שחור לבן בלי שום חבל של פשרה, המשמעות שלו היא דבר אחד - הוא רוצה ממשלה בלי חרדים. אני מאמין שגם הבית היהודי יבינו בהמשך כי אי אפשר לחיות עם תנאים כאלה".

השר אלי ישי אמר: "יש גם לא מעט פערים בסוגיות התקציב והשוויון בנטל. נתניהו יותר קרוב להבנות עם יש עתיד, אך יחד עם זאת הוא מנסה להקים ממשלה רחבה ככל האפשר".

השיחות נפתחו בשעות הצהריים בכפר המכבייה תחילה בין נציגי הליכוד לנציגי המפלגות האחרות, בתחילה - יש עתיד והבית היהודי, ולאחריהן המפלגות החרדיות והאחרות, להוציא העבודה, מרץ והערבים.

בשעה 13:30 הגיעו לכפר המכביה נציגי מפלגת 'יש עתיד': הלל קוברינסקי, שניהל את קמפיין המפלגה, היועץ המשפטי עו"ד רונן אביאני, אורי שני ודני וסלי. בשעה 15:00 הגיעו לדיון נציגי מפלגת 'הבית היהודי'. ואת יום הדיונים הראשון תחתום מפלגת ש"ס שנציגיה הגיעו למקום בשעה 16:30 אחר הצהריים.

זמן קצר לפני פתיחת הדיונים הודיע עורך הדין יצחק מולכו כי הוא פורש מצוות המשא ומתן של הליכוד-ביתנו. הסיבה: תפקידו כשליח ראש הממשלה למגעים עם הפלסטינים.

עוד בנושא:
נתניהו קיבל מנדט • החל המו"מ: צוות ש"ס ייפגש היום עם צוות הליכוד
הבית היהודי: 'מתווה לפיד' סביר • דרעי: נקדם פתרון

לפי הפרסום, ההחלטה התקבלה על ידי מולכו במשותף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאחר שהוחלט כי מולכו ימשיך לכהן בתפקידו כשליח ראש הממשלה למשא ומתן עם הפלסטינים. בהודעה שהוציא הליכוד נמסר, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קבע כי מולכו מנוע מלבצע את שני התפקידים יחדיו.

במפלגתו של יאיר לפיד, 'יש עתיד', הראשונה לקיום המשא ומתן והמשמעותית ביותר, מתכוונים לדרוש כתנאי פתיחה את צמצום מספר השרים סביב שולחן הממשלה וביטול משרות השרים ללא תיק, חקיקת חוק מרחיק לכת לשוויון בנטל ושינוי שיטת ממשל, חידוש המשא ומתן המדיני וצירופה לממשלה של מפלגת מרכז אחת נוספת לכל הפחות - כאשר קדימה עשויה להיות עלה התאנה.

לפיד גם דורש כמובן את הסדרת נושא השוויון בנטל, עליו יקום או ייפול המו"מ עם המפלגות החרדיות. בנוגע לחלוקת התיקים, לפיד עשוי לדרוש לעצמו את תיק החוץ, את תיקי החינוך, המשפטים והשיכון וכן את ראשות וועדת הכספים.

עם סיום הפגישה הראשונה בין נציגי הליכוד ויש עתיד, נמסר: "צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד ביתהו ויש עתיד נפגשו היום לפגישת עבודה ראשונה. הפגישה התקיימה באווירה נינוחה וחיובית. הצדדים הציגו את עמדותיהם, וקבעו לשוב ולהיפגש בהמשך השבוע". ,

,













,
יאיר לפיד יש עתיד הליכוד יצחק מולכו משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד