ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תכולת הדירה שלכם מבוטחת? • סנדי - קריאת אזהרה!

ביטוח המבנה שנכלל בביטוח המשכנתא אינו מכסה את תכולת הדירה • כדאי להפיק לקחים מסופת ההוריקן האימתנית 'סנדי' שפקדה את ארצות הברית

מנזקי 'סנדי'
מנזקי 'סנדי'



סנדי, הסופה שפקדה את חופיה המזרחיים של ארצות הברית - עברה חלפה מזמן. איש כבר אינו זוכר את מעלליה. אחריה באו עוד ועוד אירועים מסעירים וסוערים, ומאות אנשים קיפחו את חייהם באסונות טבע.

אבל אלו שניזוקו מהסופה לא שכחו אותה, והם מתקשים להשתקם, למרות הסיוע הממשלתי וההכרזה על האזור בו עברה הסופה כאזור מוכה אסון.

נזקי טבע הם גזירת גורל שקשה מאוד לחמוק ממנה, אך ניתן בהחלט לנסות ולמזער את נזקיה. אחד הלקחים המרכזיים שניתן להפיק מהסופה האימתנית הזו, הוא החשיבות הרבה שיש ברכישת ביטוח מפני אירועים מעין אלו.

לא מעט מנפגעי הסופה לא היו מבוטחים בשום חברת ביטוח. המשמעות היא הרסנית מבחינה כלכלית. דירות שהוצפו, נכסים שהושחתו, ועוד. די אם נזכור את עשרות הבתים שעלו באש ברובע קווינס שבניו-יורק.

ביטוח המבנה הסטנדרטי שנרכש יחד עם ביטוח המשכנתא - אינו נותן מענה לתכולת הדירה. כך שגם אם נניח והמבנה נותר על כנו, עדיין מדובר בנזק של מאות אלפי שקלים. תכולתה של דירה חרדית ממוצעת נאמדת לדעתם של אנשי המקצוע בכ-300 אלף שקל. ללא ספק סכום גדול מאוד עבור משפחה ממוצעת.

אלו שרכשו ביטוח הרוויחו פעמיים. פעם אחת בכך שקיבלו פיצוי עבור הנזק העצום שנגרם להם, ופעם שנייה בכך שכל הוצאות הפינוי והשיקום הוטלו לפתחה של חברת הביטוח.

נכון שהסיכוי שנחווה סופה שכזו בישראל, הוא נמוך. אבל תזכורת קצרה למה שיכול לקרות סיפקו לנו השטפונות ב'בת חפר', ונזקי טבע אחרים שארעו במהלך החודש האחרון, בנוסף, החשש מפני רעידת אדמה הולך וגובר.

ניתן בהחלט לצמצם את הנזקים הכלכליים במקרים של אסונות טבע באמצעות רכישת ביטוח מתאים שעלותו נמוכה יחסית.

* הכותבת הינה מנהלת תיקי לקוחות במחלקה העסקית של "הירשוביץ פתרונות". אין לראות באמור לעיל המלצה לרכישה או קנייה של מוצר פנסיוני/ביטוחי או המלצה וייעוץ להשקעות.

ביטוח דירה בחברת 'מגדל':

למידע נוסף אודות ביטוח דירה>>
לקבלת הצעה>>
הכנס לפורום של חברת מגדל וקבל מענה לכל השאלות ממיטב המומחים>>
משכנתא ביטוח סנדי תכולת דירה סיוע ממשלתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד