כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ישיבת חברון מוחה: "רוצים לבנות לידינו מכללה לבנות"

פרסום ראשון • עיריית ירושלים מתכוונת להקצות קרקע למכללה דתית, מול ישיבת חברון-גבעת מרדכי • המנהלים הזעיקו את סיעת יהדות התורה להיאבק בתוכנית

ישיבת חברון. צילום: ארכיון
ישיבת חברון. צילום: ארכיון

בירושלים כבר רגילים לשגרה של מאבקים על אופיה של העיר בין חילונים לחרדים. עתה, לראשונה, מתפתח מאבק חריף בין הציבור החרדי לציבור הדתי-לאומי על רקע הקצאות קרקע.

המכללה האקדמית הדתית למורים ע"ש רא"מ ליפשיץ הגישה לפני תקופה בקשה לקבל שטח בעיר. בשבוע שעבר הודיעה ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים כי בכוונתה לדון במתן שטח בעוד ארבעה חודשים. מדובר בשטח הממוקם מול ישיבת 'כנסת ישראל-חברון' בשכונת גבעת מרדכי בירושלים.

מנהלי הישיבה וראשיה הסתייגו מהרעיון של הקמת מכללה, המקיימת גם לימודים לנשים, מול הישיבה - והזעיקו את נציגי סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים לדון בנושא.

ביום חמישי הגיע סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, לפגישה עם ראשי ישיבת 'חברון'. הללו טענו כי לא ייתכן שמול הישיבה תוקם מכללה, זאת חרף העובדה כי מתקיימת הפרדה בין בנים לבנות וייתכן והבנות ילמדו בקמפוס אחר.

פינדרוס הבטיח כי הסיעה תתגייס ותמנע את הקצאת השטח. אלא שכאן הם צפויים להיתקל בחילוקי דעות עם חברי המועצה הדתיים. דוד הדרי, סגן ראש העיר מטעם המפד"ל, אומר ל'בחדרי חרדים' כי שכונת גבעת מרדכי היא "שכונה דתית-לאומית, שרוב תושביה משתייכים לזרם הדתי-לאומי".

הדרי מסביר: "יש מחסור גדול מאוד למוסדות הציבור עבור הזרם הדתי-לאומי ונציגיו ימשיכו לפעול שהשטח בשכונה יהיה עבור מוסד מהציבור הדתי-לאומי".

הדרי אינו שולל את האפשרות להקצות את השטח עבור מוסד דתי אחר, במידה ויימצא עבור מכללת ליפשיץ שטח מתאים אחר, אך הבהיר כי הקצאת את השטח עבור מוסד חרדי, "לא יהיה מתאים".
חברון דתיים גבעת מרדכי ירושלים מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד