ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

ליברמן עולה על עץ: יתבע את שינוי שיטת המימשל

בישיבת סיעה הציב היום ישראל ביתנו איווט ליברמן, את יעדיו לממשלה העומדת לקום • ביעדים: שינוי בשיטת המימשל והעברת חוק לשיוויון בנטל

ישיבת ישראל ביתנו. צילום: דוברות
ישיבת ישראל ביתנו. צילום: דוברות

במהלך הימים האחרונים עולים כל ראשי המפלגות על 'עצים' גבוהים, כחלק מהמו"מ כמובן. הנחת היסוד היא כי במהלך המו"מ יורד אט אט כל איש מהסולם אותו הציב לעצמו, ונוחת אל הקרקע.

היום (א') הכין לו גם יו"ר 'ישראל ביתנו' לשעבר, אביגדור ליברמן, את הסולם שלו.

בישיבת הסיעה של מפלגתו אמר כי "ישראל ביתנו" תתמקד בראש ובראשונה בנושא שינוי שיטת הממשל, נושא אותו חרטה המפלגה על דגלה מיום היווסדה. נושא זה ייקבע בקווי היסוד של הממשלה הבאה ללא בזבוז זמן על ועדות משילות למיניהן.

"בהתאם להצעה שנגיש ראש המפלגה הגדולה הופך אוטומטית לרה"מ; בממשלה יכהנו כ-18 שרים וארבעה סגני שרים; השרים לא יכהנו כח"כ ובכך תובטח הפרדת הרשויות; רה"מ הנבחר לא יצטרך לאשר את ממשלתו בכנסת; הפלת רה"מ אך ורק ברוב מיוחס של 80 חברי כנסת; אי אישור התקציב לא יגרום לפיזור הכנסת; הצעות אי אמון יוגשו רק כאשר 61 ח"כ חתומים עליהן וכן העלאת אחוז החסימה ל-3%.

"גם לגבי הדגלים הנוספים שדובר עליהם: שוויון בנטל, דיור בר השגה ויוקר המחייה – נמשיך לפעול. ובניגוד לאחרים, לא רק דיברנו אלא עשינו. ישראל ביתנו היא המפלגה היחידה שניסחה חוק הקורא לשוויון בנטל והצביעה בעדו ללא יוצא מן הכלל".

סביר להניח כי בישיבה המשותפת לליכוד-ביתנו, שתיערך ביום שלישי בבוקר, ישמיע ליברמן זמירות אחרות, מרוככות יותר.
אביגדור ליברמן ישראל ביתנו בחירות כנסת ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד